Rusia închide biroul Deutsche Welle de la Moscova, în replică la interzicerea Russia Today

DE Edi Neagu | 03.02.2022 - 18:20
Rusia vrea sancțiuni după interzicerea Russia Today. FOTO: kremlin.ru

Kremlinul anunță sancțiuni pentru agențiile germane care au restricționat Russia Today în limba germană.

SHARE

Rusia a ordonat joi închiderea biroului local al radiodifuzorului internaţional german Deutsche Welle (DW) şi oprirea programelor sale, ca represalii pentru interzicerea difuzării canalului de ştiri Russia Today în limba germană, relatează AFP şi Reuters.

Enumerând 'măsurile de retorsiune' adoptate de Moscova, Ministerul de Externe rus menţionează într-un comunicat 'închiderea biroului' local al Deutsche Welle, 'retragerea acreditărilor pentru toţi angajaţii' biroului şi 'întreruperea emisiunilor' pe teritoriul Rusiei.

Potrivit aceluiaşi comunicat al MAE rus, sunt prevăzute sancţiuni şi împotriva 'reprezentanţilor structurilor de stat şi publice germane implicate în restricţionarea difuzării RT ' în Germania.

Diplomaţia rusă anunţă totodată lansarea unei proceduri pentru declararea Deutsche Welle drept 'agent al străinătăţii', un calificativ dezonorant şi controversat ce a fost aplicat deja mai multor media ruse critice la adresa puterii de la Moscova.

Citește și: Tot mai mulți pacienți cu COVID, la ATI: 993 bolnavi, internați joi. 840 sunt nevaccinați | Newsweek Romania

MAE rus mai precizează că aceste măsuri constituie doar o 'primă etapă' în cadrul acţiunilor de represalii ale Moscovei, promiţând un alt răspuns 'în timp util'.

Aceste sancţiuni survin după ce autoritatea germană de reglementare în domeniul media (ZAK) a anunţat miercuri că interzice difuzarea canalului de ştiri Russia Today în limba germană (RT DE), lansat pe 16 decembrie şi care a primit deja interdicţie de difuzare prin satelit, folosind în schimb o licenţă sârbă.

Citește și: Poliția britanică habar n-a avut că Anaser și Lindon Duduianu sunt în Anglia, deși erau urmăriți

În timp ce ZAK susţine că 'autorizaţia necesară' pentru difuzarea RT.DE nu a fost 'nici cerută, nici acordată', Moscova consideră că respectivele măsuri au la bază 'considerente politice', venind într-un context de tensiuni între Rusia şi Occident.

Inaugurat în 2005 sub numele de 'Russia Today', canalul RT, finanţat de statul rus, s-a extins cu radiodifuzori şi site-uri în mai multe limbi, inclusiv engleză, franceză, spaniolă, germană şi arabă.

Considerat drept un instrument de propagandă al Kremlinului la nivel internaţional, acesta a stârnit controverse în mai multe ţări.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.