Un raport al Centrului american de Studii Aprofundate în domeniul Apărării arată că Rusia are tehnologia de falsificare a datelor GPS, făcând sistemul să arate alte coordonate, „și a ajutat Iranul în această acțiune, care a fost extrem de organizată”, a declarat o sursă anonimă de securitate pentru Daily Mail.
„Aceasta face navele, inclusiv cele britanice, extrem de vulnerabile și este o mare preocupare pentru navele de război ale Marinei Regale în regiune”.
Nava Stena Impero, fără încărcătură, a fost transportată în portul iranian Bandar Abbas, unde a rămas împreună cu cei 23 de membri ai echipajului - 18 indieni, trei ruși și doi pakistanezi - în timp ce Teheranul declară, printre altele, că a arestat-o pentru că a lovit un pescador iranian.
Strâmtoarea Ormuz, unde au acționat comandourile iraniene, se află între Iran și Peninsula Arabică și este singura cale pentru exportul majorității petrolului din Orientul Mijlociu. Acțiunile ostile ale Iranului au crescut nu numai prețul petrolului dar și asigurările pentru nave și echipaje.
În iunie, Autoritatea Aeronautică din Israel a anunțat că piloții întâmpină dificultăți la aterizare, din cauza unor „perturbări misterioase”.
Înalți oficiali israelieni au declarat că, potrivit rapoartelor militare, Rusia a perturbat sistemele de navigație aeronautică civilă, aceasta fiind „o mișcare ostilă” care a pus în pericol siguranța pasagerilor.
Potrivit Asociației Piloților Israelieni, problemele legate de GPS au făcut parte dintr-un atac de tip „spoofing”, coordonatele recepționate arătând că avioanele se aflau la kilometri distanță de poziția reală, a raportat CNN.
Pentru a rezolva problema, Israelul a trimis un ofițer de rang înalt în Rusia pentru a discuta despre întreruperile misterioase.
În raportul Centrului american de Studii Aprofundate în domeniul Apărării, publicat în aprilie, se arată că au fost peste 10.000 de incidente separate de întrerupere a conexiunilor GPS, adăugând că Rusia experimentează „pe viu” această tehnologie.