Misterul tragediei aviatice din Coreea de Sud cu 179 morți. De ce cutiile negre nu au funcționat?

DE Valentin Bolocan | Actualizat: 13.01.2025 - 15:02
Misterul tragediei aviatice din Coreea de Sud cu 179 morți. De ce cutiile negre nu au funcționat?  - Foto: Profimedia images - Caracter ilustrativ
Misterul tragediei aviatice din Coreea de Sud cu 179 morți. De ce cutiile negre nu au funcționat? - Foto: Profimedia images - Caracter ilustrativ

Înregistratoarele de zbor ale zborului Jeju Air 7C2216 au fost recuperate după un accident care a ucis 179 de persoane, dar autoritățile spun că lipsesc date referitoare la cele 4 minute esențiale înainte de accident.

SHARE

Înregistratoarele de zbor ale zborului Jeju Air 7C2216 au fost recuperate după un accident care a ucis 179 de persoane, dar autoritățile spun că lipsesc date referitoare la cele 4 minute esențiale înainte de accident.

Pilotul Cezar Osiceanu care are o experiență de zbor de peste 13.000 ore pe Boeing 737 300/700/800 F/O 2017, Airbus 310, ATR 42-5000/72-500, BAC 1-11 și AN – 24 susține că deși au fost găsite cele două cutii negre ale avionului acestea au fost foarte puternic avariate de explozia acestuia.

Misterul tragediei aviatice din Coreea de Sud cu 179 morți. De ce cutiile negre nu au funcționat?

“Exact ultimele patru minute ale zborului nu au putut fi decodificate și din ultimele informații nu au fost nici măcar înregistrate din motive necunoscute. Datorită faptului că partea coreeană a declarat că înregistratorul de date de zbor deteriorat a fost considerat irecuperabil pentru extragerea datelor acesta a fost trimis în Statele Unite pentru analiză la laboratorul Comitetului Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA.

Citește și: Cauza tragediei aviatice din Coreea de Sud. Peste 160 de pasageri, confirmați morți

Oricum, se investighează în continuare cauzele și motivele pentru care nu au fost înregistrate aceste ultime patru minute.(...) Între momentul în care piloții au lansat celebrul mesaj de urgență MAYDAY și cel al impactului s-au scurs cinci minute iar acum s-a aflat că patru dintre acestea nu au fost înregistrate de către cutiile negre. Adică exact cele mai importante date!”, a explicat pilotul.

Citește și: VIDEO Tragedie aviatică! Un Boeing 737 a aterizat forțat și a explodat. 167 de oameni au murit

Cezar Osiceanu mai are o serie de semne de întrebare în legătură cu circumstanțele în care s-a produs tragedia:

1. Au fost ambele motoare funcționale și până când

2. Care au fost urmările impactului cu pasărea semnalizate în cockpit. Incendiu, cedare de motor etc

3. Care au fost exact cazurile speciale apărute și care a fost cronologia lor

4. Care a fost ordinea exactă a tratării de către piloți a cazurilor speciale de bord strike, motor/motoare, tren de aterizare apărute la bord

5. Ce tip de checklist a fost folosit de către piloți, cel tipărit sau cel electronic de pe tabletă IPad?

6. Dacă piloții au făcut calculele de aterizare pentru situațiile avionului din acel moment, pistă nouă, condițiile meteo de moment

7. Dacă echipajul de cabină a fost informat cu privire la aterizarea de urgență ce urmă să aibe loc

8. Dacă echipajul de cabină a făcut pregătirea cabinei de pasageri și a pasagerilor pentru aterizarea de urgență

9. Dacă pasagerii au fost înștiințați de către echipajul de cabină conform procedurilor, în vederea pregătirii pentru impact

10. Dacă zidul de beton care a provocat explozia avionului era sau nu corect și legal amplasat în acea zonă

Pilotul mai susține că există o posibilitate foarte rară ca în vederea aterizării pe “burta” a avionului și pentru prevenirea incendiului după aterizare, echipajul să fi oprit complet motoarele și să fi tăiat toate sursele de curent ceea ce ar fi putut conduce la întreruperea alimentării electrice a celor două înregistratoare de date de la bord.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te