„Împreună cu Ministerul Transporturilor ar trebui să pregătim și să certificăm piloții ca soldați universali. Ar trebui să fie piloți și mecanici în același timp. Iar echipamentul ar trebui să includă posibilitatea unor reparații pe teren”, a declarat Bocharov, în timpul unei sesiuni a Eastern Economic Forum, relatează aerotime.aero.
În timp ce Bocharov a vorbit în primul rând despre aviația regională, remarcile sale au fost interpretate pe scară largă ca ținând de aviația rusă în ansamblu.
Oficialul a mai dezvăluit că la Moscova se lucrează la un sistem complet nou pentru a menține capacitatea de zbor a diferitelor tipuri de aeronave regionale. Potrivit lui Bocharov, unele aeronave ar trebui să fie modulare și să permită piloților să înlocuiască piese și să schimbe ei înșiși configurația cabinei.
Un astfel de sistem ar trebui implementat în primul rând pe Baikal, un viitor turbopropulsor monomotor destinat să înlocuiască Antonov An-2, a mai spus Bocharov.
În contextul sancțiunilor internaționale impuse Rusiei după atacarea Ucrainei, companiile aeriene rusești se luptă cu întreținerea aeronavelor și au concediat un număr mare de personal din cauza unor probleme financiare.
De exemplu, au apărut informanții potrivit cărora piloții ruși sunt sfătuiți să folosească mai puțin frânele unei aeronave pentru a păstra plăcuțele de frână și pentru a fi „atenți” cu alte piese care sunt greu de înlocuit.