Este doar o escală tehnică, nu este o vizită pe care președintele Emmanuel Macron o face în România, în continuarea vizitei pe care a făcut-o deja în China și care se termină.
Macron, în România
Avionul cu care călătorește Emmanuel Macron este un Airbus A330, avionul prezidențial al Franței din 2009. A fost ales de președintele de atunci, Nicolas Sarkozy.
Acest avion se pare că are nevoie să facă o escală tehnică, iar pentru aceasta a fost aleasă România.
Fima franceză de avioane Airbus duce deja negocieri cu guvernul chinez, pentru a vinde o serie de aeronave Beijingului, conform Digi24.
Citeşte şi: Emmanuel Macron, primit cu căldură în China, Ursula von der Leyen are parte de o primire dificilă
Ciudăţenia este că avionul, din punctul de vedere al caracteristicilor sale tehnice, nu ar avea nevoie să facă o astfel de escală. O îmbunătățire recentă este creșterea greutății maxime la decolare a aeronavei, la 242 de tone metrice.
Cu această îmbunătățire, A330-300 a câștigat până la 500 de mile nautice de autonomie suplimentară, extinzându-și raza de zbor, de long courier, la 6.350 de mile marine, adică la 11.750 km, conform companiei Airbus.
Citeşte şi: Biden și Macron îi cer lui Xi să contribuie la „accelerarea” eforturilor de pace în Ucraina
Aceasta oricum este cu mult peste cât are de zburat avionul prezidenţial al lui Macron, ca să ajungă la Paris, pe Aeroportul Orly, de exemplu.
8.198 de kilometri - este distanţa aero dintre Beijing şi Paris. Peste 3.000 de kilometri mai puţin.