duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

Cum încarci mașina electrică când faci „pana prostului”: Nici să o scoți din viteză nu poți

Data publicării: 09.08.2022 • 21:39 Data actualizării: 10.08.2022 • 09:52
Mașină electrică la încărcat - Foto: Profimedia
Mașină electrică la încărcat - Foto: Profimedia

O problemă tot mai des întâlnită printre împătimiții auto este încărcarea mașinilor electrice. Datorită lipsei infrastructurii necesare noilor vehicule, tot mai mulți șoferi își fac griji că pot rămâne cu mașinile în „mijlocul pustietății”.

Este problema pe care a ridicat-o cineva pe grupul Dacia Spring România, de pe Facebook: "Sunt curios dacă cineva a rămas fără curent (pana prostului), cum a alimentat sau ce a făcut."

Citește și: Japonia se pregătește de război: Distrugătoarele Izumo și Takanami, implicate în exerciții militare

Ce răspunsuri a primit "Pui cârligul de remorcare, mașina pe N și te tractează cineva până la o priză/stație de încărcare." "Dacă te remorchează, deja poți băga în D și încarci prin recuperare."

"Știu, dar mi-e milă de ambreiajul mașinii care tractează. Doar dacă e, cum zicea cineva mai devreme, un camion sau ceva cu motor puternic, doar așa aș pune în D."

Citește și: Semne că vin vremuri grele. Zeci de oameni au rămas fără șlapi la ștrandurile din Carei și Tușnad

"Măi oameni buni, poate omul se gândește că soția vrea să plece cu ea la mare, și pe autostrada soarelui rămâne fără curent. Unde încarcă?"

„La stațiile de încărcare. Când îți iei mașina electrică știi și unde se încarcă."

"Cam greu, e un video de la un domn, tester la 0 procente, mai merge 40 de km și asta iarna."

Citește și: Andreea Marin, dezvăluiri fără perdea despre iubitul cu 10 ani mai tânăr: Ne-a unit o mare durere

"O bagi în D și rogi pe cineva să te tracteze vreo 30 min." "Chiar că e pana prostului asta să lași mașina să se descarce până nu mai mișcă."

"Când rămâne fără curent de tot de-abia o poți scoate pe neutru, smucește, face urât."

"Inclusiv schimbarea din N în D se face cu consum de curent. La fosile există turația de relanti a motorului care ajută pe principiul unei turbine. Aici e un sistem electronic/ electric (se aude un zgomot când ții frâna apăsată cu mașina în N sau D - un soi de bâzâit că de motoraș sau valvă). Fără curent e ca și cum ai apăsă la o manuală ambreiajul doar parțial."

Citește și:

"După ce ajungi la 0 km mai poți merge 30-40 km, așa că nu prea ai cum să rămâi în pană. Găsești pe cineva să îți dea 1 ora de curent contra cost nu?"

"Și dacă nimerești o casă în pustietate, unde nu are împământare?"





Mai multe articole din secțiunea Internațional

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră