Coreea de Sud dezvoltă un nou obuzier bazat pe K9, cumpărat și de România. Lovește ținte la 70 km

DE Daniel Toșa | Actualizat: 29.07.2024 - 13:20
Coreea de Sud dezvoltă un nou obuzier bazat pe K9, cumpărat și de România. Lovește ținte la 70 km - Foto: Profimedia images
Coreea de Sud dezvoltă un nou obuzier bazat pe K9, cumpărat și de România. Lovește ținte la 70 km - Foto: Profimedia images
Coreea de Sud dezvoltă un nou obuzier bazat pe K9, cumpărat și de România. Lovește ținte la 70 km - Foto: Profimedia images
Coreea de Sud dezvoltă un nou obuzier bazat pe K9, cumpărat și de România. Lovește ținte la 70 km - Foto: Profimedia images

Coreea de Sud dezvoltă un nou obuzier bazat pe K9, cumpărat și de România. Lovește ținte la 70 km. Hanwha Aerospace a prezentat un nou obuzier autopropulsat pe roți, de 155 mm, la Simpozionul cuprinzător privind calitatea apărării 2024 din Changwon, pe 19 iulie.

SHARE

Acest proiect vine ca răspuns la cererea pieței pentru soluții de artilerie mai agile și mai rentabile.

Coreea de Sud dezvoltă un nou obuzier bazat pe K9, cumpărat și de România. Lovește ținte la 70 km

Noul obuzier se bazează pe succesul obuzierului autopropulsat K9, cumpărat și de România, utilizat în prezent de peste nouă țări și care deține mai mult de 36% din piața globală a obuzierelor de 155 mm. 

Noul obuzier pe roți, adesea menționat ca un răspuns la cererile pieței pentru soluții de artilerie mai agile și mai rentabile, se bazează pe succesul obuzierului autopropulsat K9 de la Hanwha.

Recent, România și Coreea de Sud au semnat un contract în valoare de 920 de milioane de dolari pentru 54x K9 Thunder SPH și 10x K10 ARV.

Obuzierul autopropulsat K9 - Foto: Profimedia images

K9, un vehicul pe șenile, a fost foarte popular și este în prezent în serviciu în peste nouă țări, comandând mai mult de 36% din piața obuzierelor de 155 mm. În iulie 2022, Hanwha a obținut o comandă de livrare a 54 de unități K9 către România, demonstrând atractivitatea globală a modelului.

În ciuda avantajelor sale, K9 a învins în competiția Mobile Fires Platform (MPF) din Marea Britanie.

Designul pe șenile al K9 oferă mobilitate superioară pe terenuri accidentate și sprijină tacticile de tragere și deplasare fără a avea nevoie de lopeți la sol pentru stabilitate. Cu toate acestea, vehiculele pe șenile sunt mai costisitoare pentru întreținere și operare în comparație cu sistemele pe roți, care pot călători sute de kilometri pe șosele fără transport suplimentar.

Obuzierul autopropulsat K9 - Foto: Profimedia images

RCH 155, care a câștigat competiția din Marea Britanie, se mândrește cu capacitatea de a trage în mișcare și de a răspunde mai eficient la amenințări precum artileria inamică și dronele. Cu toate acestea, noul obuzier pe roți al Hanwha își propune să depășească RCH 155 în mai multe aspecte.

Vehiculul dispune de turela K9A2, cunoscută pentru sistemul său de încărcare complet automatizat, care permite operarea cu un echipaj de doar două sau trei persoane. Noul sistem păstrează, de asemenea, rata impresionantă de tragere a K9A2.

Obuzierul pe roți de la Hanwha este construit pe șasiul dovedit al vehiculului de lansare KTSSM, cunoscut pentru mobilitatea sa în deșert și pe terenuri muntoase.

Turela este modulară, ceea ce îi permite să fie montată pe diverse platforme pentru a răspunde diferitelor cerințe ale clienților. Configurațiile viitoare ar putea include tunul mai lung de calibru 58, capabil să lovească ținte aflate la peste 70 de kilometri distanță cu muniție ghidată.

O diferență notabilă între noul obuzier al Hanwha și RCH 155 este nevoia critică de a stabiliza vehiculul în timpul tragerii, ceea ce poate întârzia ușor tragerea inițială în comparație cu omologul său german. Cu toate acestea, acest design promite, de asemenea, un raport cost-eficiență mai bun, similar cu obuzierul pe roți HX3 al Rheinmetall.

România cumpără 54 de obuziere autopropusate K9 Thunder SPH 

Hanwha Aerospace a semnat un contract cu România privind furnizarea a 54 de obuziere autopropulsate K9 (SPH) și 36 de vehicule de realimentare cu muniție K10 (ARV).

Obuzierul autopropulsat K9 - Foto: Profimedia images

Semnat pe 9 iulie de Hanwha Aerospace și Ministerul Apărării Naționale din România, contractul include și muniție și vehicule de sprijin atât pe șenile, cât și pe roți. Contractul este evaluat la aproximativ 1 miliard de dolari.  

România a devenit a 10-a națiune client care operează K9 SPH de calibru 155 mm/52.

Dintre membrii NATO, România este a șasea națiune utilizatoare de K9, după Turcia, Polonia, Norvegia, Finlanda și Estonia. După Norvegia și Australia, România va fi, de asemenea, al treilea operator global al K10, care permite o capacitate de reaprovizionare complet automatizată pentru maximizarea eficienței forțelor de artilerie.  

"Aceasta este o afacere remarcabilă care poate consolida și mai mult parteneriatul strategic dintre cele două țări", a declarat Jaeil Son, președinte și CEO al Hanwha Aerospace.

"Acest contract implică nu numai vehicule de artilerie, ci și vehicule de sprijin și muniție, reprezentând capacitatea Hanwha Aerospace de a furniza un pachet total de soluții avansate de apărare, pe baza nivelului său ridicat de expertiză tehnologică și a capacității sale de producție de lider mondial." 

Conform contractului, Hanwha va livra vehiculele în etape în următorii cinci ani, prima livrare urmând să fie făcută până la începutul anului 2027. Majoritatea vehiculelor vor fi fabricate în România, cu o implicare extinsă a furnizorilor locali.

"Hanwha Aerospace se angajează să maximizeze beneficiile pentru industria de apărare din România prin diverse tipuri de programe de localizare, care includ producția locală de echipamente de apărare, ocuparea forței de muncă locale, transferul de tehnologie și înființarea Centrului de Excelență pentru operațiunile MRO într-o nouă facilitate greenfield în România", a declarat Peter Bae, vicepreședinte al Hanwha Aerospace Europe.

"Includerea industriei românești în lanțurile largi de aprovizionare globale ale Hanwha Aerospace este unul dintre beneficiile potențiale pe care România le-ar putea obține în urma acestei colaborări. Prin acest parteneriat, alături de alte proiecte viitoare, România ar deveni un centru al afacerilor terestre ale Hanwha Aerospace în Europa."

Ca parte a eforturilor de extindere a parteneriatului cu România, Hanwha Aerospace oferă Vehiculul de Luptă al Infanteriei (IFV) Redback pentru programul de modernizare IFV al României.

În 2023, Redback a fost selectat pentru IFV-ul de nouă generație al Australiei în cadrul programului LAND 400 Phase 3 pentru livrarea a 129 de vehicule, dintre care majoritatea urmează să fie construite la o unitate din Geelong, Victoria.

 Pentru a câștiga concursul Australian IFV de profil înalt, Redback a trecut cu succes prin cele mai competitive teste și evaluări IFV din lume, dovedind manevrabilitatea și letalitatea sa copleșitoare în comparație cu alte vehicule blindate de luptă.

Redback dispune de o serie de tehnologii inovatoare, inclusiv șenile din cauciuc compozit, un sistem de protecție activă hard-kill și un ecran transparent montat pe cască, precum și un sistem de letalitate stratificată.

Prin adaptabilitatea și potențialul său de creștere, Redback va satisface nevoile operaționale ale Armatei României ca răspuns la amenințările emergente și la viitorul mediu al câmpului de luptă. Un nivel ridicat de similitudine între K9 și Redback în ceea ce privește motorizarea și șasiul este de așteptat să crească eficiența de operare, producție și întreținere a ambelor sistem, potrivit Hanwhaaerospace.com.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te