Compania de cafea Meinl renunță la „imaginea rasistă” a capului de turc cu fes

DE Elena Andrei | 21.10.2021 - 22:28
Compania de cafea Meinl renunță la „imaginea rasistă” a capului de turc cu fes/foto: wiki

Meinl, celebra companie furnizoare de cafea şi ceai premium cu sediul central în Austria, a anunţat joi că renunţă la logo-ul care reprezintă capul unui tânăr otoman cu un fes din pânză roşie, pe motiv că ar promova stereotipuri rasiste.

SHARE

„Acest simbol nu mai este în spiritul timpului”, a justificat în faţa presei Herbert Vlasaty, co-director al Julius Meinl am Graben, cu ocazia redeschiderii magazinului său istoric după mai multe luni de renovare.

Noua identitate a mărcii se sprijină de acum doar pe fes, în condiţiile în care acest logo a evoluat de-a lungul anilor.

Atunci când a fost creat în anii 1920, el era reprezentat împreună cu o ceaşcă de cafea, o aluzie la faptul că boabele de cafea au ajuns la Viena prin intermediul turcilor.

Citește și

Statuia comandantului confederat Robert E. Lee din Richmond, SUA, a fost dată jos după 130 de ani

Artista franco-americană Joséphine Baker va fi prima femeie de culoare ce se va odihni în Panthéon

 

Fost furnizor al Curţii imperiale a Habsburgilor, Julius Meinl a fondat acest magazin de lux în 1862, la prestigioasă adresă vieneză Am Graben.

La ora actuală, această afacere de familie este prezentă în 70 de ţări şi are o mie de angajaţi, potrivit site-ului său.

În 2007, militanţi antirasişti au lansat o campanie împotriva Meinl, acuzând marca de faptul că perpetuează imaginea de supunere a servitorilor de produse exotice, cum existau cândva la curtea imperială.

Grupul a respins aceste acuzaţii, invocând o „interpretare greşită”, potrivit Agerpres.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.