Când o aeronavă primește un certificat de tip, înseamnă că un organism de reglementare a concluzionat că procesul de fabricație și designul aeronavei îndeplinesc toate cerințele de navigabilitate aplicabile.
Cel mai mare hidroavion din lume, AG600 din China costă 20.000.000$. Spionează SUA și Taiwan
Corporația Industriei Aviației din China (AVIC), producătorul aeronavei, a declarat într-un comunicat de presă că certificatul de tip marchează un progres semnificativ în capacitatea Chinei de a dezvolta atât industria de producție a aeronavelor civile, cât și sectorul aeronavelor mari cu scop special, arată eurasiantimes.com.
AG600 a fost poziționată ca o componentă crucială a sistemului de salvare de urgență al Chinei.
AVIC afirmă că este, de asemenea, prima aeronavă specializată de mari dimensiuni, fabricată în China, construită conform cerințelor de navigabilitate pentru aeronave civile. A fost dezvoltată pentru a răspunde cerințelor sistemului național de salvare în caz de urgență și ale sistemului național de prevenire și control al dezastrelor naturale.
Această aeronavă este puțin mai mare decât popularele aeronave cu un singur culoar deja disponibile pe piața globală, conform rapoartelor din presa de stat chineză. Un exemplu ar fi Boeing 737.
A fost greu de proiectat
Huang Lingcai, proiectantul șef al seriei AG600, a declarat: „A fost o experiență dificilă” din cauza complexității asociate cu dezvoltarea acestei aeronave. AVIC susține că dezvoltarea sa cu succes elimină, de asemenea, un vid în industria aeronavelor amfibii de mari dimensiuni din China.
Citește și: China, „acțiuni ofensive” în jurul Taiwanului. Taipei, în alertă militară maximă
AVIC a fost citată de unele știri din presă declarând că lucrează pentru a obține Certificatul de Producție pentru AG600 până la sfârșitul lunii august 2025, livrările fiind anticipate să înceapă două luni mai târziu, în octombrie 2025.
Wang Yanan, redactor-șef al revistei Aerospace Knowledge, a declarat pentru Global Times: „Respectând standarde stricte de navigabilitate, aeronava are un potențial comercial puternic pentru monitorizarea pădurilor și salvarea de urgență”, a spus Wang.
„Respectând standarde stricte de navigabilitate, aeronava are un potențial comercial puternic pentru monitorizarea pădurilor și salvarea în caz de urgență”, a adăugat Wang. Implementarea sa va deschide un nou potențial pentru industria aviației din China, a continuat Wang, autorizațiile finale fiind încă în așteptare.
Ce se știe tot despre AG600?
AG600 este o aeronavă care poate decola și ateriza atât pe uscat, cât și pe apă. Este destinată utilizării în stingerea incendiilor forestiere, patrule maritime și misiuni de căutare și salvare.
Ar putea fi folosită și pentru observarea mediului oceanic, explorarea resurselor și transportul de persoane între insule. Poate fi folosit și în scopuri militare, de supraveghere.
Citește și: China a denunţat joi „remarcile iresponsabile” făcute de preşedintele ucrainean Zelenski
Conform datelor dezvoltatorului său, aceasta măsoară 38,9 metri lungime, 11,7 metri înălțime și 38,8 metri anvergură. Această aeronavă gigantică cântărește aproximativ 60 de tone și are o capacitate maximă de stocare a apei de până la 12 tone.
Producătorul afirmă că aeronava este ideală pentru sarcini precum comunicarea, logistică și stingerea incendiilor datorită razei sale operaționale de 4.500 de kilometri.
AG600, împreună cu avionul de transport greu Y-20 și avionul de pasageri cu un singur culoar C919, face parte din inițiativa majoră a Chinei de a construi independent o „mare familie de aeronave”. Aeronava costă, conform unor estimări, 20.000.000$