joi 23 octombrie
EUR 5.0823 USD 4.3826
Abonează-te
Newsweek România

Cea mai lungă conexiune feroviară din lume face un progres spre finalizare. Unde este?

Data publicării: 19.09.2025 • 18:20
Brenner Basistunnel, secţiune de lângă Inssbruck, Austria - Foto: Profimedia Images
Brenner Basistunnel, secţiune de lângă Inssbruck, Austria - Foto: Profimedia Images
Konrad Bergmeister, şeful Tunelului Brenner, în aceeaşi secţiune de lângă Innsbruck - Foto: Profimedia Images
Konrad Bergmeister, şeful Tunelului Brenner, în aceeaşi secţiune de lângă Innsbruck - Foto: Profimedia Images

Cea mai lungă conexiune feroviară din lume, care va fi în Alpi, face un progres spre finalizare. A fost spartă ultima barieră de stâncă, cu excavația principală a unui nou tunel, ce va lega Austria şi Italia.

Inginerii au spart ultima barieră de stâncă de sub Alpi, finalizând excavația principală a unui nou tunel, care va lega Austria și Italia.

O ceremonie care a avut loc joi a marcat o etapă importantă în realizarea Tunelului de Bază Brenner (Brenner Basistunnel), la care au participat prim-ministrul italian Giorgia Meloni și cancelarul austriac Christian Stocker.

Tunelul se conectează la liniile feroviare existente, care leagă München de Verona, permițând transportul mai rapid și mai fluid de mărfuri și pasageri, de-a lungul acestei rute nord-sud europene.

Cea mai lungă conexiune din lume face progrese

Unul dintre cele mai ambițioase proiecte de transport durabil din Europa, noua cale ferată de-a lungul Axei Brenner, principalul coridor feroviar și rutier care leagă Italia, Austria și Germania, este menit să transforme transportul peste Alpi.

Axa Brenner se alimentează de coridorul scandinav-mediteranean mai amplu, care leagă Helsinki, Finlanda, de La Valletta, Malta, cu axa München - Verona, care acum aici reprezintă un blocaj transfrontalier, formând un segment-cheie al rutei.

Tunelul de Bază Brenner, lung de 64 de kilometri, care leagă Austria de Italia, va fi cea mai lungă conexiune feroviară subterană din lume, potrivit unui comunicat de presă al companiei italiene Webuild, care a condus construcția proiectului, conform Newsweek.com.

Citeşte şi: VIDEO Se vede luminița de la capătul primului tunel de pe Autostrada Urșilor. Gata până în 2027?

Tunelul a fost construit la aproximativ 1.400 de metri sub Brennero, una dintre cele mai joase și mai importante traversări alpine din Europa.

Konrad Bergmeister, şeful Tunelului Brenner, în aceeaşi secţiune de lângă Innsbruck - Foto: Profimedia Images

Konrad Bergmeister, şeful Tunelului Brenner, în aceeaşi secţiune de lângă Innsbruck - Foto: Profimedia Images

Webuild a supravegheat lucrările de excavare la o secțiune a Tunelului de Bază Brenner, care se întinde pe 50 km, împărțită în patru loturi de construcție.

Pasajul subteran Isarco, din Italia, și lotul H33 Tulfes - Pfons, din Austria, au fost finalizate.

Citeşte şi: „Record” pe căile ferate din România. Un tunel de 650 metri, terminat în 8 ani. Ce probleme au fost

Pasul Brenner, una dintre cele mai aglomerate traversări alpine din Europa, are milioane de vehicule și zeci de milioane de tone de mărfuri care-l parcurg anual.

Dar calea ferată abruptă și sinuoasă din anii '60 limitează viteza și capacitatea de încărcare a carosabilului.

Tunelul vizează cea mai dificilă și aglomerată porțiune a traseului, oferind un traseu aproape plat și drept, potrivit Agenției Executive Europene pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA).

Citeşte şi: FOTO/VIDEO Lecție de cum se poate contrui și în România pe cea mai așteptată autostradă

Tunelul traversează Alpii din Tirol, o regiune împărțită între Austria și Italia. Provincia austriacă Tirol limitează tranzitul camioanelor în anumite zile, pentru a reduce aglomerația și impactul asupra mediului, o politică ce a stârnit dispute cu Italia.

Stocker a declarat că „tunelul singur nu va rezolva problemele de transport în comun”, îndemnând la soluții comune, atât pentru transportul rutier, cât și pentru cel feroviar.

Mai multe articole din secțiunea Internațional

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră