Armata americană are o „armă secretă” pe care nicio națiune nu o poate egala. Forța e devastatoare

DE Daniel Toșa | Actualizat: 22.06.2023 - 11:06
Sursa foto: Profimedia Images
Sursa foto: Profimedia Images

Invazia în curs a Rusiei în Ucraina și escaladările Chinei în Strâmtoarea Taiwan au făcut ca experții militari și analiștii din industrie să fie îngrijorați de faptul că războiul cinetic ar putea ajunge la mai mulți „jucători” în viitorul apropiat.

SHARE

În timp ce SUA și aliații săi din Organizația Tratatului Atlanticului de Nord (NATO) au ajutat eforturile defensive ale Kievului în trecut, recenta decizie de a permite piloților ucraineni să se antreneze pe avioanele de luptă F-16 Fighting Falcon și, eventual, să zboare pe ele, ar putea fi cel mai mare gest al Casei Albe de până acum.

Armata americană are o „armă secretă” 

Deși aceste avioane de vânătoare de a patra generație vor spori, fără îndoială, capacitățile aeriene ale Kievului deasupra spațiului său aerian, fără includerea unor cisterne de realimentare, avioanele F-16 vor putea opera doar aproximativ o jumătate de oră într-un dogfight înainte de a rămâne fără combustibil.

Multe platforme de luptă se luptă cu limitările de combustibil, ceea ce face ca rezervoarele de realimentare de top ale Americii să fie atât de importante.

SUA, cu un pas în fața tuturor

Statele Unite sunt cu mult înaintea altor națiuni în ceea ce privește realimentarea aeriană

Potrivit GlobalFirePower, armata americană operează în prezent aproximativ 568 de aeronave de realimentare. În mod comparabil, Arabia Saudită deține a doua cea mai mare parte a aeronavelor de realimentare - 22. În total, SUA a operat puțin sub 89% din oferta globală de astfel de aeronave.

Citește și: Ultimele ore pentru captivii de pe Titan. Nava franceză singura capabilă să-i salveze nu a ajuns

Chiar dacă aceste cifre ar putea fi ușor eronate, forțele aeriene americane au în mod clar un avantaj uriaș în acest domeniu.

Realimentarea aeriană, denumită și realimentare în aer și realimentare cu combustibil, are loc atunci când combustibilul de la o aeronavă militară este transferat către o altă aeronavă militară, inclusiv elicoptere și avioane cu aripă fixă.

„Barajele zburătoare” americane

După cum specifică Departamentul de Apărare al SUA, "barajele zburătoare fac acest lucru posibil, cu avionul-cisternă zburând în față într-o poziție ridicată, iar aeronava de recepție zburând în spate și mai jos cu un receptor.

Citește și: Viktor Orban cere Rusiei prizonieri ucraineni „ca să facă pe viteazul în fața maghiarilor”

Un operator din avionul-cisternă coboară barajul zburător. Unele aeronave militare folosesc metoda furtunului și a dubei în loc de brațul zburător, dar funcționarea ambelor tipuri este similară."

Timp de mulți ani, superioritatea aeriană a Americii a fost în mare parte necontestată. Cu toate acestea, acum că avioanele de vânătoare invizibile de generația a cincea Su-57 ale Moscovei și J-20 ale Beijingului, de generația a cincea, sunt în serviciu, decalajul de capacități dintre SUA și principalii săi adversari se reduce. Capacitățile de realimentare aeriană oferă SUA un avantaj față de colegii apropiați. Pur și simplu, aeronavele americane pot rămâne în aer mai mult timp datorită flotei sale mari de avioane cisternă de realimentare.

Avioanele care nu aterizează „niciodată”

Deoarece aceste avioane nu trebuie să aterizeze pentru a se realimenta, acest proces economisește, de asemenea, timp. În plus, aceste aeronave pot decola de pe piste mai scurte, deoarece pot evita să transporte combustibil cu greutate suplimentară, care altfel le-ar limita capacitatea de a depăși capătul pistei.

În schimb, cisternele de realimentare se pot ocupa de aceste aeronave odată ce au decolat.

Ce cisterne de realimentare operează în prezent SUA?

Poate că cel mai cunoscut avion-cisternă de realimentare este KC-46 Pegasus, una dintre diferitele iterații ale C-130 Hercules, care a intrat pentru prima dată în serviciu în urmă cu aproape șapte decenii. Alte avioane cisternă pe care le operează SUA includ HC-130, KC-130, KC-135 și KC-10.

Potrivit Sandboxx News, Marina a ajuns să stăpânească și utilizarea avioanelor de vânătoare F/A-18 din a patra generație pentru a realimenta alte avioane. De asemenea, până în 2026, se așteaptă ca Marina să pună în funcțiune drona de realimentare MQ-25 Stingray, capabilă să realimenteze portavioane.

La începutul acestui an, Forțele Aeriene au dezvăluit că se așteaptă ca următoarea generație de avioane cisternă de realimentare aeriană, denumită KC-Z, să intre în serviciu până la începutul anilor 2040.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te