În ciuda evoluției tehnologiilor, drumurile lungi, la viteze superioare, continuă să fie un coșmar pentru mașinile electrice. Câștigătorii competiției „ED 1000 electric” au reușit să parcurgă 1.000 km cu o singură încărcare doar folosind tehnici specifice de condus economic.
Vrei să pleci la drum lung cu o mașină electrică, trebuie să-ți planifici atent traseul. După frig, viteza e principalul dușman. Din peste 50 de mașini electrice testate pe autostradă, la 130 km/h, una a mers peste 400 km și doar 17 peste 300 km.
Un grup de pasionați de mașini electrice a realizat un test de autonomie pe autostradă cu 6 modele Tesla, un BMW iX3, o Skoda Enyaq și un Hyundai Kona Electric. „Surpriză”, doar 3 din cele 9 mașini electrice au trecut de pragul de 300 de kilometri la o viteză de 135 km/h.
Cum cea mai ieftină mașină electrică de pe piață are din ce în ce mai mulți adepți și nu toată lumea își permite două automobile, Dacia Spring începe să devină „actor” al unor experiențe extreme. Un român a mers de la Fălticeni la Berlin și retur încărcând de 34 de ori.