Autostrada A10 Sebeș-Turda, care a costat 420.000.000 € și a fost inaugurată în noiembrie 2021, s-a surpat din nou. DRDP Cluj a cârpit-o în regim de urgență și a demarat o procedură de achiziție pentru realizarea unei expertize.
Autostrada A10 Sebeș-Turda, care a costat 420.000.000 € și a fost inaugurată în noiembrie 2021, s-a surpat din nou. DRDP Cluj a cârpit-o în regim de urgență și a demarat o procedură de achiziție pentru realizarea unei expertize.
România a intrat în 2025 cu 1.270 de kilometri de autostradă și drum expres. Iar, până acum, noutatea anului este darea în trafic a A0 Sud pe 30 iunie, ceea ce înseamnă că șoferii pot merge cu viteză de la Constanța până la Curtea de Argeș, ocolind Bucureștiul.
O alunecare de teren de mari dimensiuni a apărut la nord de municipiul Alba Iulia, pe dealul din apropierea kilometrilor 16-17 ai autostrăzii A 10 Sebeş-Turda.
Circulaţia a fost reluată vineri, pe sensul de deplasare Sebeş - Turda, de pe autostrada A10, după ce un sens de circulație a fost închis din februarie.
Lotul doi al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda a intrat pe ultima sută de metri după ce constructorul a finalizat asfaltările (stratul de uzură) pe toţi cei 24 de kilometri dintre Alba Iulia Nord şi Teiuş, iar deschiderea circulaţiei va fi posibilă în câteva săptămâni.
O filmare realizată pe 22 iulie a.c. nu dă mari speranțe șoferilor că Autostrada Sebeș - Turda se va deschide complet în acest an: se poate vedea o porțiune unde asfaltul este întrerupt de o zonă de pământ.
Lucrările și așa întârziate de pe tronsonul Sebeș-Turda al autostrăzii A10 sunt blocate și de o alunecare de teren care a avut loc în urmă cu patru zile.
Circulația rutieră se închide pentru 24 de ore pe Autostrada A1, între Nodul Rutier Cunța și Nodul Rutier Sebeș Vest (Vintișoara) pentru a se monta tablierele pasajelor care vor face conexiunea cu autostrada A10 Sebeș - Turda.