Conform studiului realizat la finalul lunii iulie și începutul lunii august, mai mult de jumătate dintre respondenții participanți și-au exprimat dorința ca anul școlar 2020-2021 să se desfășoare cu revenirea la
cursurile tradiționale, față-în-față (55%).
În general, părinții sunt deschiși tuturor modalităților propuse pentru derularea cursurilor față în față, însă cea
mai agreată modalitate este aceea ca, în măsura în care este posibil, orele să fie ținute în aer liber, sub forma
laboratoarelor, iar accentul să fie pus pe partea practică a educației (6.3 puncte din 7 posibile).
Cursurile mixte se află pe locul al doilea în opțiunile părinților și sunt preferate de aproape o treime dintre
aceștia (31%). Nivelul de încredere în această opțiune scade comparativ cu Scenariul cursurilor față-în-față,
până la un scor mediu de adecvare de 3.7 puncte din 7, iar nivelul de încredere în calitatea actului de învățare
este de asemenea unul moderat, de 3.6 din 7.
Scenariul în care cursurile se desfășoară exclusiv online, așa cum au fost în timpul stării de urgență, se află pe
ultimul loc în topul preferințelor părinților. Doar 14% aderă la această opțiune, iar scorul mediu de adecvare
obținut este, pe o scală de la 1 la 7, de doar 2.7 puncte.
În cazul în care s-ar opta pentru această variantă, părinții elevilor propun o serie de măsuri care ar îmbunătăți
învățarea la distanță, ce țin mai ales de interacțiunea cu cadrele didactice: sprijinul constant al profesorilor (47%),
interacțiunea zilnică (45%) și feedbackul constant al acestora (39%) reprezintă modalitățile principale prin care
copiii pot beneficia de o învățare de calitate, de acasă. Înregistrarea video a cursurilor pentru acces facil la
conținut (39%), asigurarea echipamentelor pentru școala online (35%) și a materialor de lucru printabile sau
tipărite (34%) reprezintă modalități suplimentare prin care copiii pot fi susținuți atunci când învață de acasă.
Nivelul de încredere al părinților în calitatea educației la distanță este unul moderat, de 3.6 puncte din 7, cel mai
puțin încrezători fiind părinții copiilor de clase liceale (3.2 puncte).
Principalele temeri ale părinților, în acest scenariu, sunt legate de lipsa socializării (65%) și dificultatea asimilării
informațiilor predate în timpul cursurilor alternative (62%) de către copii. O treime dintre părinți se arată
îngrijorați de faptul că nu pot sta acasă cu copiii, cei mai mulți având copii mici (preșcolari și clase primare).
Studiu poate fi citit AICI.