Măsuri noi privind cazuri de comportamente inadecvate în şcoli. Ce vrea să facă ministrul Educației
Ministerul Educaţiei şi Cercetării monitorizează "atent" cazurile de comportamente inadecvate în şcoli şi, acolo unde este necesar, vor fi introduse măsuri suplimentare, cu celeritate, inclusiv pe baza feedbackului primit din partea celor din educaţie, a declarat Daniel David.
"Ministerul a creat contextul legal pentru a preveni şi pe cât posibil elimina orice formă de violenţă sau comportament disfuncţional în cadrul şcolii - instrumente complementar-corective recente sunt "butonul roşu" şi admiterea sesizărilor anonime - şi vă încurajez să implementaţi acest cadru în fiecare şcoală, astfel încât fiecare actor al educaţiei să se simtă protejat şi să vină cu încredere şi plăcere în mediul educaţional.
Măsuri noi privind cazuri de comportamente inadecvate în şcoli. Ce vrea să facă ministrul Educației
Noi monitorizăm atent astfel de fenomene, iar acolo unde trebuie că adăugăm măsuri noi, o vom face cu celeritate, inclusiv pe baza feedbackului primit din partea oamenilor educaţiei", a afirmat Daniel David, potrivit unui comunicat al Ministerului Educaţiei.
Citește și: Daniel David spune că nu are un „Plan B”, dacă profesorii intră în grevă. Ce zice despre demisie
Daniel David a spus că, deşi, în general, relaţiile dintre actorii din educaţie - elevi, profesori şi părinţi - sunt bune, observă prea des în spaţiul public comportamente disfuncţionale între aceşti actori.
"Educaţia modernă, al cărei rol este de a forma competenţe relevante, se co-creează în ecosisteme educaţionale complexe, unde la bază avem triada elev-profesor-părinte: aceasta funcţionează într-un cadru mai general, care include autorităţile (locale/naţionale) şi mediul socio-economic. Dar "co-crearea" nu înseamnă că avem acelaşi rol, ci că rolurile complementare trebuie să interacţioneze eficient în beneficiul copiilor şi al sistemului educaţiei.
Citește și: Daniel David: „Școala va începe pe 8 septembrie”. Ce spune Ministrul Educației despre proteste
Deşi, în general, relaţiile între aceşti actori sunt bune, observ în spaţiul public prea des şi comportamente disfuncţionale între aceşti actori. Ştiu că presiunea socială (conflicte/polarizări/exprimări şi manifestări publice inadecvate/atitudini extremiste) este mare, iar aceasta influenţează şi şcoala, dar noi trebuie să fim model pentru societate, şi nu invers!", a transmis Daniel David.