VIDEO Procentul elevilor prezenți la pregătirea pentru examenele naționale. Cum trebuie interpretat

DE Petre Bădică | Actualizat: 02.06.2020 - 12:33
Inquam Photos / Octav Ganea

Elevii de clasele a VIII-a și a XII-a au fost așteptați, azi, în școli pentru a participa la orele de pregătire în vederea desfășurării examenelor naționale. Este pentru prima oară după trei luni când elevii merg, din nou, la școală. Prezența la cursuri este opțională.

SHARE

Potrivit informațiilor de la Ministerul Educației, un procent de 60% dintre elevii din anii terminali au anunțat că vin la cursurile de pregătire. „Pe țară procentul este de 60% dintre elevi, dar sunt județele și cu 100%. De exemplu, în județele Ialomița, Covasna, Harghita avem procente de participare aproape de 100%. Unde stăm prost este în București”, a declarat Monica Anisie pentru ȘtiriEdu.ro.

Toți elevii au fost întrebați

Inspectorul General al județului Dâmbovița, profesorul Sorin Ion, a estimat, la emisiunea Newsweek LIVE de ieri, cifre asemănătoare.

„Pot să vă ofer cifre la nivel de județ, dar acestea pot fi extrapolate la nivel național, cu un plus sau minus de 5%. Toți elevii au fost întrebați dacă participă la pregătire.

La clasa a VIII-a prezența estimată este de 72% elevi care vor participa la pegătirea pentru examenul de evaluare națională. La cursurile de pregătire pentru bacalaureat participarea estimată este de 55%. În ultima videoconferință, s-au anunțat, în alte județe, participare și de 90%.

În cazul elevilor de clasa a VIII-a procentul reflectă încrederea pe care părinții o au în sistemul educațional și de sănătate. În cazul elevilor de clasa a XII-a procentul este determinat de mult mai mulți factori nu doar de încrederea părinților. Este vorba de încrederea elevilor și de sentimentul lor legat de cât sunt de pregătiți, în acest moment, pentru examene.”

 

Pandemia ne-a împins să învățăm pe cont propriu

Antonia Pup este președintele Consiliului Național al Elevilor și elevă pe clasa a XII-a. Ea susține că procentele reflectă, în afara încrederii părinților în școală și autorități, autonomia elevului în procesul de învățare.

„Până acum, niciodată elevii nu au fost încurajați să învețe pe cont propriu. Mereu erau puși într-un cadru foarte strict din care nu aveau cum să iasă. Era totul foarte dirijat, sistematizat, iar nevoia elevului de a avea un parcurs educațional flexibil s-a acutizat. Elevii de clasa a XII-a nu mai simt nevoia să vină la școală și din cauza faptului că, pe fondul pandemiei, și-au găsit strategii particulare de învățare.

Școala din România nu ne-a spus cum să învățăm singuri. Pentru cei de clasa a VIII-a pregătirea la școală ar putea fi mai benefică ținând cont că este primul lor examen important”.

Citește și: Cum a început școala după COVID 19.  

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.