Elevii de clasa a IV-a din rândul minorităţilor naţionale susţin joi proba la Limba maternă din cadrul evaluării naţionale.
Aceasta este ultima probă a evaluării naţionale pentru elevii de clasa a IV-a.
Probele scrise la Limba română şi Limba maternă din cadrul evaluării pentru clasa a II-a (EN II) sunt programate în data de 25 mai. Testele de citire la aceste discipline vor fi susţinute pe 26 mai. Proba de Matematică este programată în 27 mai şi proba de Limba română (scris şi citit) pentru elevii din rândul minorităţilor naţionale se va desfăşura în data de 28 mai.
CITEȘTE ȘI: „Pașaportul COVID” divizează statele UE: vaccinare vs testare gratuită. Cioloș refuză vaccinul
"Toate probele se susţin cu prezenţă fizică, indiferent de scenariile în care se află unităţile de învăţământ. Sălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi", precizează Ministerul Educaţiei.
CITEȘTE ȘI: Contestaţia Dianei Șoșoacă, respinsă. Ea nu mai reprezintă Senatul timp de trei luni
Teste au un nivel mediu de dificultate
Testele sunt elaborate de Centrul Naţional Pentru Politici şi Evaluare în Educaţie, au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale şi trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate.
Durata alocată rezolvării acestora este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la evaluarea naţională la clasa a II-a şi de 60 de minute pentru fiecare test administrat la evaluarea naţională la clasa a IV-a şi la clasa a VI-a.
Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult şapte zile de la data susţinerii ultimului test.
"Rezultatele individuale obţinute la aceste evaluări nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate", informează sursa citată.