Directorul onorific al Centrului de Integritate al UB, despre frauda de la Drept: Este șocant

DE Miruna Moldoveanu | 02.03.2021 - 13:04
Marian Popescu, Centrul de Integritate al Universității București, despre frauda de la Drept: Numărul studenților e șocant/FOTO: Facebook/Facultatea de Drept, Universitatea din București

Marți urmează să se decidă dacă cei 45 de studenți din anul I de la Facultatea de Drept, Universitatea București, prinși că au fraudat examene, vor fi exmatriculați, scrie HotNews.

SHARE

„Acest incident major indică o mare vulnerabilitate a universității românești: în ce măsură conceperea examenelor și modul de evaluare, toate organizate online acum, în condiții restrictive, țin cont de permisivitatea și facilitățile din online?” Este întrebarea pe care o ridică Marian Popescu, directorul onorific al Centrului de Integritate al Universității București, după acest caz pe care îl cataloghează drept „șocant”. Fostul președinte al Comisiei de Etică a Unviersității București, cel care a dat verdictul de plagiat în cazul tezei de doctorat a lui Victor Ponta, spune într-un interviu pentru HotNews.ro că se pune un preț mic pe integritate în școala românească și că trebuie regândit modul în care se dau examenele.

 

Studenții implicați în frauda de la Drept află dacă vor exmatriculați

 


Reporter: Studenți la drept, la Universitatea din București, în prag de exmatriculare pentru că au copiat la examen. E scandalul ultimelor zile. V-a luat prin surprindere?

Profesor Marian Popescu: Dacă numim orice fraudă drept “scandal”, desigur e un scandal. Mie mi se pare că e…scandalos că 45 de tineri în anul I s-au grupat pentru a comite o fraudă. E șocant numărul, e șocant că e vorba de Drept deși gravitatea fraudei e aceeași, nu ține cont de domeniu sau de …frontiere. “The New York Times” titra în 2013 “scandalul”, “șocul anului, la Harvard unde 70 de studenți au fost exmatriculați pentru fraudă. Acest incident major indică, însă, în general, o mare vulnerabilitate a universității românești, dar și din alte părți: în ce măsură conceperea examenelor și modul de evaluare, toate organizate online acum, în condiții restrictive, țin cont de permisivitatea și facilitățile din online? Este mediul academic pregătit în cultura digitală să schimbe ceva ce nu merge ca lumea?

 

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.