Impostura era atât de mare, încât, în 2012, s-a propus închiderea învățământului la distanță.
Cea mai mare parte a educatorilor participanți la studiu sunt absolvenți ai ciclului de Licență (studii superioare) al Universității Spiru Haret, una dintre cele mai slabe din România.
Spiru Haret are o adevărată istorie neagră din punct de vedere educațional, la un moment dat având o „inflație” de studneți concomitent - în jur de 300.000. Raportul e AICI
Universitatea a fost preferata politicienilor, aici făcând școală Marius Budăi, Nicolicea, Darius Vîlcov, Mircea Titus Dobre, Natalia Intontero (președinta Comisie de Învățământ din Camera Deputaților), dar și numeroși primari sau demnitari din eșalonul doi.
Corupția era tât de mare încât, în 2012, Ecaterina Andronescu a propus desființarea învățământului la distanță pentru universitatea particulară. Erau absolvenți ce nu treceau pe la universitate deloc.
Din graficul alăturat se poate observa că educatorii au urmat cel mai mult Universitatea Spiru Haret.
Cadrele didactice din mediul urban și cele din regiunile SV Oltenia și Nord-Vest sunt cele care au absolvit programe de Master într-un procent mai mare decât colegii din mediul rural sau cei din celelalte regiuni.
Rezultatele apar la capitolul „Formarea cadrelor didactice din grădinițe” potrivit studiului național despre educația timpurie făcut de Cult Research și Fundația OMV Petrom. Studiul, derulat în perioada septembrie-octombrie 2022, este reprezentativ pentru populația cadrelor didactice din grădinițele de stat.
Educatorii din regiunea Sud Muntenia au urmat cursuri de perfecționare într-un procent mai mare decât colegii din celelalte regiuni, în special cu tematica CES. Educatorii din regiunea Sud-Vest Oltenia au participat într-un procent mai ridicat decât educatorii din alte regiuni la cursuri de Management educațional.
Cele mai mari provocări în grădinițe
Desfășurarea activităților sportive reprezintă unul dintre cele mai importante puncte nevralgice ale educației timpurii. Copiii nu pot realiza astfel de activități din cauza lipsei unor zone, interioare și exterioare, amenajate și dotate specific.
Există numeroase cazuri în care grădinițele împart aceeași curte cu școli primare/gimnaziale, iar educatorilor le este teamă să scoată copiii în același spațiu cu elevii mai mari.
Cele mai mari neajunsuri din mediul rural
▪ probleme de infrastructură atât materială, cât și educațională la
nivelul grădinițelor
▪ lipsa personalului didactic
▪ lipsa de educație a părinților și/sau comoditatea acestora
▪ în unele cazuri, distanța mare între locuință și grădiniță
▪ părinții lucrează în străinătate și ratează perioada înscrierilor
▪ (dacă există comunități de rromi) migrația acestora
▪ situația financiară deficitară a familiei.
Cele mai mari provocări în mediul urban
nu există locuri suficiente în grădinițe
▪ programul părinților este incompatibil cu cel al grădinițelor
▪ situația financiară deficitară a familiei.
De ce este blamată Universitatea Spiru Haret
Revenind la chesiunea pregătirii copiilor de către educatori de la Spiru Haret. În 2011, Ministerul Educatiei a publicat ierarhizarea programelor de studii universitare acreditate din Romania.
Lista programelor de studii cuprindea 60 de domenii de studiu. Acestea erau la randul lor clasificate in 5 categorii, de la A (cea mai bună) pana la E (cea mai slabă), in functie de analizele facute de o institutie internationala: Asociatia Universitatilor Europene.
Spiru Haret avea următoarele specializări în cea mai proastă categorie: matematică, informatică, geografie, drept, medicină-veterinară, științe administrative, științele comunicării, sociologie, psihologie, istorie, arhitecură, urbanism, artele spectacolului.
Citește și: 200 milioane de lei, evaporate din fabrica privată de diplome „Spiru Haret” în numai zece ani
Anchetați pentru fraudă
Peste 70 de percheziţii au avut loc, în 2019 într-un caz de fraudă la Universitatea „Spiru Haret”, în Bucureşti şi mai multe judeţe. Anchetatorii vizează destructurarea unui grup infracţional organizat, specializat în trafic de influenţă, dare şi luare de mită, scopul acestor infracţiuni fiind facilitarea promovării frauduloase de către foarte mulţi studenţi/masteranzi, atât a examenelor universitare anuale sau/şi examene restante, cât fraudarea inclusiv a sesiunilor de licenţă si master, organizate pe parcursul anului universitar 2018-2019, anunță News.ro.
Citește și: Nicolicea, Vâlcov, Budăi, absolvenți de „Spiru Haret”, unde promovarea examenelor se făcea pe bani