Potrivit informațiilor furnizate de inspectoratele școlare județene (ora de referință: 16:00), la această probă au fost prezenți 119.486 de elevi din cei peste 150.000 de elevi înscriși la începutul anului școlar curent în clasele a XII-a/zi și a XIII-a seral/frecvență redusă. Pentru tentativă de fraudă au fost eliminați 8 elevi.
Citește și: DOCUMENT Lista celor 620 de agenți ruși ai FSB, implicați în activități infracționale în Europa
Calendarul probelor programate în zilele următoare:
- 29 martie 2022: proba E)c) - probă scrisă - proba obligatorie a profilului
- 30 martie 2022: proba E)d) - probă scrisă - proba la alegere a profilului şi specializării
- 31 martie 2022: proba E) b) - probă scrisă - Limba şi literatura maternă.
Comunicarea rezultatelor va avea loc în data de 14 aprilie 2022.
Disciplinele la care se organizează simularea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat 2022 sunt: limba și literatura română, limba și literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităților naționale), matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, argumentare și comunicare, psihologie, economie, sociologie și filosofie.
80% prezența elevilor la proba de limba română din cadrul simulării examenului de bacalaureat
Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Probele încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Subiectele sunt elaborate pe baza conţinuturilor şi competenţelor asociate acestora, conform programelor aprobate de minister.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.
Notele obținute nu se trec automat în catalog.
Prin excepție, în baza unei cereri scrise, depusă de elevi, se poate aproba consemnarea acestor note în cataloage.