Citerte și: Pediatrii oferă cinci argumente pentru vaccinarea anti-COVID a copiilor. Din iarnă, și la preșcolari
„Ultimul an a reprezentat o perioadă a schimbărilor de paradigmă pentru întreaga societate, dar mai cu seamă pentru sistemul educațional, care a fost profund afectat de pandemia COVID-19.
Milioane de elevi și profesori din România au fost nevoiți să se adapteze unor noi forme de predare și învățare, să limiteze interacțiunea din sala de clasă, dar, în același timp, să rămână conectați la actul instructiv-educativ din spațiul virtual”, arată Consiliul Național al Elevilor într-un raport la un an de la debutul pandemiei.
Cele mai importante concluzii ale raportului
Întrebați dacă le-a fost administrat unul din serurile disponibile împotriva virusului COVID-19, majoritatea respondenților (75,3%) afirmă că nu au fost vaccinați, în timp ce doar 24,7% au fost imunizați.
Citește și: EXCLUSIV Cum pregătesc Ministerul Sănătății și Ministerul Educației campania de vaccinare a copiilor
Din totalul respondenților, majoritatea acestora (52,5%) sunt de părere că, într-o oarecare măsură, COVID-19 îi poate pune în pericol pe ei și pe cei din jurul lor, 33,8% cred că acest virus reprezintă cu adevărat un pericol, în timp ce un procent de 13,7% nu consideră acest virus ca fiind periculos.
36% au auzit de COVID la clasă
În ceea ce privește importanța imunizării, 12% din respondenți sunt de părere că imunizarea este foarte importantă, 33,5% consideră că este într-o oarecare măsură important să primească vaccinul, în timp ce un procent de 54,5% afirmă că imunizarea nu este importantă.
38% dintre elevi s-ar vaccina
Întrebați dacă ar accepta vaccinul, un procent de 37,9% au declarat că sunt dispuși să se imunizeze, iar 33,3% nu ar fi de acord să primească vaccinul. Mai mult decât atât, din totalul respondenților, 28,8% afirmă că nu sunt siguri în ceea ce privește alegerea pe care ar face-o.
Din totalul respondenților, aproape jumătate dintre elevi (47.2%) afirmă că sau informat bine, iar 16.8% foarte bine, în timp ce un procent de 31.1% sunt de părere că s-au informat puțin despre serurile ce pot fi administrate populației. Totodată, 5% dintre elevi afirmă că nu s-au informat deloc în privința vaccinurilor anti COVID-19.
În ceea ce privește existența unor discuții referitoare la vaccinare în cadrul orelor de curs, aproape jumătate dintre elevi (42.2%) afirmă că nu au existat astfel de conversații în mediul școlar, în timp ce 36.3% transmit faptul că au luat parte la astfel de discuții. În aceeași notă, 21.5% spun că nu știu de existența unor astfel de discuții.