Acest lucru a fost anunțat de guvernatorul regiunii Ruse, Dragomir Draganov, care a precizat că construcția este planificată să înceapă în 2026, când se așteaptă să fie finalizată proiectarea, și să fie terminată în doi ani.
Citește și: Repararea Podului Giurgiu-Ruse, suspendată; se circulă din nou pe ambele sensuri
Vom avea un Pod nou la Giurgiu de 2.500.000.000€, cel mai scump din regiune. Când va fi terminat?
Suma va fi plătită părții române, deoarece companiile lor vor face studiul, proiectarea și construcția instalației.
„Studiul a fost atribuit unei companii. Până la jumătatea anului 2026, se va face studiul unde anume va fi amplasat Podul peste Dunăre. După ce se finalizează proiectarea, încă doi ani - doi ani și jumătate, și punerea în aplicare a acestei facilități. 2029, începutul lui 2030 vom avea un nou pod”, a declarat Draganov, citat de BTA.
Citește și: În ce stadiu au ajuns lucrările la Podul Prieteniei? Ce trebuie să știe șoferii
El a adăugat că, pentru a face operațional feribotul dintre Ruse și Giurgiu, este necesară renovarea drumului ocolitor de aproximativ un kilometru și 200 de metri care îl leagă de punctul de trecere a frontierei. Acțiunile de reparare a pavajului acestui drum sunt așteptate de la Ministerul Transporturilor din România, scrie trud
Banii pentru Podul de la Giurgiu dați României
Între timp, Draganov a comentat că, în urma unei întâlniri și discuții la Agenția pentru Infrastructură Rutieră, a aflat că construcția tronsonului de autostradă Ruse - Veliko Târnovo de la Varianta de ocolire Byala la Ruse ar trebui să înceapă în lunile martie și aprilie.
„Peste trei milioane și jumătate au fost investite în despăgubiri pentru proprietarii de terenuri agricole de pe teritoriul Tsenovo, Byala și Borovo. Este important să clarificăm toate inexactitățile, chiar dacă trebuie să întârziem procesul de construcție a autostrăzii, astfel încât mașinile să poată circula apoi pe ea în siguranță”, a adăugat Draganov.