duminică 07 septembrie
EUR 5.0787 USD 4.3463
Abonează-te
Newsweek România

Transportatorii se plâng că legislația UE privind achizițiile publice și standardele CO₂ îi sufocă

Data publicării: 24.06.2025 • 11:37 Data actualizării: 24.06.2025 • 13:10
Transportatorii se plâng că legislația UE privind achizițiile publice și standardele CO₂ îi sufocă - Foto: Freepik.com (Imagine cu rol ilustrativ)
Transportatorii se plâng că legislația UE privind achizițiile publice și standardele CO₂ îi sufocă - Foto: Freepik.com (Imagine cu rol ilustrativ)

Uniunea Internațională a Transportatorilor (IRU) trage un semnal de alarmă afirmând că noua legislație UE privind achizițiile publice și standardele CO₂ trebuie să sprijine, nu să sufoce, transportatorii rutieri.

Membrii IRU din sectoarele de transport rutier de marfă și de persoane s-au reunit recent la Bruxelles pentru a discuta două inițiative legislative europene cu impact major asupra industriei: revizuirea normelor privind achizițiile publice și actualizarea standardelor de emisii CO₂ pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare.

Transportatorii se plâng că legislația UE privind achizițiile publice și standardele CO₂ îi sufocă

În ceea ce privește achizițiile publice, transportatorii avertizează că actualul cadru legislativ din 2014 necesită îmbunătățiri urgente pentru a asigura o concurență loială și acces mai bun pentru întreprinderile mici și mijlocii.

Într-un document adoptat de IRU, transporatorii subliniază necesitatea reducerii poverii administrative, a limitării atribuirilor directe (in-house) și a înlocuirii criteriului de atribuire bazat exclusiv pe cel mai mic preț cu o evaluare mai echilibrată, care să includă și sustenabilitatea și calitatea serviciilor oferite.

Citește și: Nu mai e nevoie de șoferi, conduce AI-ul. 100 de camioane electrice autonome lucrează 24h la o mină

Transportatorii atrag, totodată, atenția că achizițiile publice reprezintă un segment important din piața europeană de transport, mai ales în zonele urbane, și trebuie reglementate astfel încât să încurajeze calitatea și competitivitatea reală.

În paralel, membrii IRU au discutat despre revizuirea standardelor de emisii CO₂, o componentă esențială a agendei climatice a UE.

Cu aproximativ 35 de milioane de vehicule comerciale ușoare active în Uniunea Europeană, tranziția către un transport mai puțin poluant este inevitabilă, dar trebuie realizată în condiții realiste.

Citește și: Veste proastă, pentru transportatori! De la 1 iulie, se schimbă taxa de drum în Slovacia

IRU solicită un cadru legislativ coerent și predictibil, care să ofere operatorilor mijloace concrete de adaptare – inclusiv stimulente financiare și măsuri de sprijin dedicate IMM-urilor, informează untrr.ro.

Se insistă pe necesitatea unor căi de decarbonizare sustenabile din punct de vedere economic, astfel încât operatorii să poată investi în vehicule mai curate fără a-și compromite viabilitatea financiară.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră