Revoluție în trafic. Toate trecerile de pietoni de pe bulevarde vor avea semafor. Unde apar treceri suspendate
Se anunță revoluție în trafic după ce o mamă a fost lovită zilele trecute pe o treecre de pietoni. Guvernul are pe ordinea de zi O ordonanță prin care. toate trecerile de pietoni de pe bulevarde vor avea semafor. Unde apar treceri suspendate, vă spunem din proiect.
Guvernul și poliția reacționează la una din tragediile care au zguduit România în ujrmă cu puțin timp. reamitim că pe data de 13 octombrie 2025, în jurul orei 16.00, un șofer a lovit și omorât o mama de 35 de ani angajată în traversarea Șoselei Berceni pe o trecere de pietoni din zona Complexului Apărătorii Patriei.
Citește și: România, „urecheată” de UE pentru siguranţa infrastructurii rutiere. A fost declanșat infringementul
Revoluție în trafic. Toate trecerile de pietoni de pe bulevarde vor avea semafor. Unde apar treceri suspendate
Newsweek a scris atunci că toți primarii din marile orașe cunosc faptul că vizibilitatea este foarte mică pe trecerile de pietoni care se întind pe 2 benzi pe sens. În plus, șoferii circulă foarte tare în aceste zone.
Newsweek a dat câteva exemple de „treceri ale morții” în București:
- Șoseaua Berceni, unde a avut loc recentul accident tragic
- Calea Dorobanți, intersecție cu strada Washington
- Strada Jiului
- Șoseaua Chitilei
- Strada Petricani
Citește și: Mama ucisă pe trecerea de pietoni și pentru că bulevardele nu au semafoare. Primarii știu problema
Pare că autoritățile reacționează în sfârșit printr-o Ordonanță de Urgență care se află azi pe masa guvernului. Ordonanța prevede că se vor amplasa trecereri de pietoni pe bulevarde.
La articolul 30, după alineatul (12) se introduce un nou alineat, alin. (13), cu următorul
cuprins:
„(13) În interiorul municipiilor și orașelor, pe sectoarele de drum cu circulație în ambele sensuri, prevăzute cu cel puțin două benzi pe sens, administratorul drumului public este obligat să amplaseze,
în zona marcajului trecerii pentru pietoni, semafoare cu comanda manuală a cererii de verde, care se
poate face direct de către pietoni.
În situația în care sectoarele de drum sunt prevăzute numai cu o bandă pe sens, administratorul drumului pubc este obligat să amenajeze trecere de pietoni supraînălțată, conform standardelor în vigoare.”
Inițiativa este una foarte bună. Întrebarea însă rămâne - cum și când va putea guvernul să monteze mii de semafoare în orașele României. În plus pasajele supraînălțate ar trebui să fie la nivelul zecilor de mii.
Șoferii nu pot fi monitorizați în oraș
În UE, șoferii sunt monitorizați video și cei care încalcă legea, merg cu viteză, trec pe culoare rușie a semaforului, nu acordă prioritate, etc., sunt sancționați automat.
În România, nu se poate, chiar dacă o lege în acest sens a fost jalon în PNRR și a fost adoptată. Ministerul de Interne încă nu și-a operaționalizat sistemele.
De asemenea, CNAIR a amânat proiectul de montare a sute de camere radar pe drumurile din România prin PNRR și s-au pierdut banii, acesta ne mai putând fi implementat în timp util.