marți 14 octombrie
EUR 5.0879 USD 4.4034
Abonează-te
Newsweek România

Mama ucisă pe trecerea de pietoni și pentru că bulevardele nu au semafoare. Primarii știu problema

Data publicării: 14.10.2025 • 16:19 Data actualizării: 14.10.2025 • 17:44
Trecere pietoni - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Trecere pietoni - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Un șofer a lovit și omorât o mama de 35 de ani angajată în traversarea Șoselei Berceni pe o trecere de pietoni - Foto: captură video
Un șofer a lovit și omorât o mama de 35 de ani angajată în traversarea Șoselei Berceni pe o trecere de pietoni - Foto: captură video

România e pe locul 1 în UE la numărul morților în accidente rutiere. Iar cazul mamei ucise pe o trecere nesemaforizată de pe un bulevard cu 4 benzi din București, de un șofer 100% vinovat, readuce în prim plan problema infrastructurii neadecvate și nepăsarea autorităților.

Luni, 13 octombrie 2025, în jurul orei 16.00, un șofer a lovit și omorât o mama de 35 de ani angajată în traversarea Șoselei Berceni pe o trecere de pietoni din zona Complexului Apărătorii Patriei.

Potrivit informațiilor martorilor și imaginilor surprinse de camerele de supraveghere, mama traversa regulamentar strada, împingând căruciorul în care se afla fetița sa de 2 ani, în momentul în care mașina le-a spulberat.

Mama a murit pe loc, iar fetița a scăpat și se află în spital cu traumatism cranian, leziuni cervicale, fractură de femur și contuzii toracoabdominale.

Citește și: România, „urecheată” de UE pentru siguranţa infrastructurii rutiere. A fost declanșat infringementul

Un șofer a lovit și omorât o mama de 35 de ani angajată în traversarea Șoselei Berceni pe o trecere de pietoni - Foto: captură video
Foto: Un șofer a lovit și omorât o mama de 35 de ani angajată în traversarea Șoselei Berceni pe o trecere de pietoni.

Mama ucisă pe trecerea de pietoni și pentru că avem bulevarde fără semafoare. Șoferul, 100% vinovat

Șoferul de 20 de ani care a omorât mama angajată în traversarea Șoselei Berceni, regulamentar, pe trecere, împingând căruciorul fetiței sale de 2 ani, este 100% vinovat.

Tânărului nu i-a păsat nici de Codul Rutier care spune că, la întâlnirea trecerilor de pietoni, toți șoferii sunt obligați să reducă viteza, nici de regulile nescrise și de bun simț ale șoferiei, conform cărora, dacă un șofer aflat pe banda 1 de circulație încetinește sau oprește, de exemplu, la o trecere pentru pietoni, șoferul de pe banda 2 trebuie să-și sporească atenția și să facă același lucru, pentru că, evident, nu poate să vadă prin celălalt vehicul ce se află ori se întâmplă în fața acestuia.

Accidentul favorizat de „trecerile morții”, de infrastructura neadecvată

În imaginile tragicului accident de pe Șoseaua Berceni se observă clar cum femeia cu căruciorul se angajează în traversare pe trecerea nesemaforizată din fața Complexului Apărătorii Patriei, de pe sensul opus al drumului cu 4 benzi pe care se deplasa șoferul vinovat.

Se strecoară printre vehiculele blocate în trafic pe primele 2 benzi de pe partea sa și, când ajunge la mijlocul drumului, în lipsa unui scuar special pentru pietoni, iese direct pe banda 2 a celuilalt sens, unde e spulberată de șoferul care nici măcar nu a încetinit preventiv.

Clar, șoferul e 100% vinovat. Dar și infrastructura neadecvată are parte ei de vină. În general, în orașele din Europa, nu întâlnești „treceri ale morții”, adică treceri de pietoni nesemaforizate și fără scuar pentru pietoni pe mijloc pe bulevarde cu 2 sau mai multe benzi de circulație pe sens.

Exemple de „treceri ale morții” în București:

  • Șoseaua Berceni, unde a avut loc recentul accident tragic
  • Calea Dorobanți, intersecție cu strada Washington
  • Strada Jiului 
  • Șoseaua Chitilei
  • Strada Petricani

În România, inclusiv pe drumurile naționale, precum DN1, pietonii trebuie să alerge ca iepurii pe treceri pentru a nu fi călcați de autovehicule, în loc să treverseze normal prin pasaje sau pe pasarele special amenajate, cu acces facil inclusiv pentru persoanele cu dizabilități și biciliști.

Primarii știu problema. Degeaba! Șoseaua Berceni, lățită recent la 4 benzi 

Strategia de Dezvoltare a Sectorului 4 pentru perioada 2020-2024, aprobată de Consiliul Local și consultată de Newsweek, arată că autoritățile sunt la curent cu problema siguranței pietonilor și a biciliștilor în trafic, fiind identificate mai multe zone de trafic nesigure pentru aceștia.

Amenajarea unor areale cu prioritate pentru pietoni şi biciclişti ce trebuie realizate în 
cartierele Drumul Taberei, Tineretului, Militari, Titan, Colentina, Pajura, Berceni, 
Pantelimon, Floreasca, Tei, Obor, Ferentari, Rahova etc.”, scrie în document.

Iar Șoseaua Berceni, bulevardul cu 4 benzi unde o mamă a fost ucisă de un șofer pe o trecere nesemaforizată și fără scuar, se află, după cum arată și numele, în cartierul Berceni menționat în documentul citat. 

Mai mult, Șoseaua Berceni a fost modernizată și lățită recent la 4 benzi, dar fără a se face ceva pentru desființarea „trecerilor morții”.

„Măsurile de sprijinire a dezvoltării mediului de afaceri de la nivelul Sectorului 4 au vizat până în prezent măsuri de reabilitare semnificativă a infrastructurii tehnico-edilitare, supralărgirea celor 3 artere importante din Sudul sectorului, în special Șoseaua Berceni, zonă cunoscută pentru existența unui număr însemnat de unități de producție în domenii variate”, se arată în Strategia de Dezvoltare a Sectorului 4 pentru perioada 2020-2024.

„Lărgirea Șoselei Berceni la 4 benzi a presupus și realizarea a 1,6 km de rețea pluvială cu diametrul de 315 mm, montată prin foraj orizontal, care face legătura între capătul rețelei existente la intrarea pe Șos. Berceni și instalațiile de captare ale IMGB, suficient dimensionate pentru a face față întregului debit din zonă.

Pe lângă partea de rețea au fost realizate guri de scurgere și cămine de vizitare, astfel încât preluarea apei să fie cât se poate de eficientă, iar intervențiile în cazul unor probleme apărute la instalație, să fie facile. 

Zona de Sud a Bucureștiului, mai exact zona Berceni-IMGB, este vizată pentru a deveni cel mai nou HUB de afaceri, în urma unui proces amplu de modernizare, lărgire și reamenajare a spațiului dintre stația de metrou Apărătorii Patriei și Centura Capitalei.

În cadrul proiectului sunt luate în calcul lucrări de modernizare a infrastructurii tehnico-edilitare prin înlocuirea întregului sistem de canalizare, montarea unei stații de captare a apei, mutarea tuturor utilităților în subteran, amenajarea de parcări de tip park&ride, lăţire trotuare, amenajare spații verzi, 
extinderea rețelei de iluminat public cu soluții de iluminat de tip led, până la Șoseaua de Centură. 

Odată cu construirea noii stații de metrou, se va construi un pasaj subteran care va face transferul 
pietonilor de la parcarea park&ride la noua stație de metrou ce se va afla la doar 700 de metri de Șoseaua de Centură, ceea ce înseamnă că un număr însemnat de mașini nu vor mai intra în sector”, conform Primăriei Sector 4. 

Prin urmare, după cum se poate observa, în document nu apare nimic în legătură cu vreo lucrea de infrastructură pentru siguranța pietonilor și a bicicliștilor.

Altă problemă „dâmbovițeană”: În România, șoferii contravenienți nu pot fi sancționați automat

În UE, șoferii sunt monitorizați video și cei care încalcă legea, merg cu viteză, trec pe culoare rușie a semaforului, nu acordă prioritate, etc., sunt sancționați automat. 

În România, nu se poate, chiar dacă o lege în acest sens a fost jalon în PNRR și a fost adoptată. Ministerul de Interne încă nu și-a operaționalizat sistemele.

De asemenea, CNAIR a amânat proiectul de montare a sute de camere radar pe drumurile din România prin PNRR și s-au pierdut banii, acesta ne mai putând fi implementat în timp util.

România, scor rușinos, de 2,96 puncte din 100 posibile, la calitatea drumurilor

România ocupă locul 1 în Top-ul celor mai stresante țări pentru șoferii începători. A obținut un scor rușinos, de 2,96 puncte din 100 posibile, la calitatea drumurilor și doar nota generală 2,38 din 10 la capitolul învățare a șofatului.

Citește și: România, cea mai stresantă țară pentru șoferii începători. Scor 2,9 din 100 la calitatea drumurilor

A deveni șofer, a învăța să conduci poate fi o experiență stresantă și anxiogenă. Tot felul de factori pot influența procesul de învățare, de la siguranța și aglomerația din trafic, la starea drumurilor.

Una e, de exemplu, ca un șofer începător să-și canalizeze atenția doar la trafic și alta să mai trebuiască să fie atent să ocolească gropile.

Platforma de educație rutieră Zutobi a analizat mai mulți factori care pot afecta procesul de învățare al șoferilor începători și a realizat un top al celor mai stresante țări pentru cursanți.

Fiecare țară a fost evaluată în funcție de următorii patru factori: congestia traficului, numărul de decese în accidente rutiere, numărul de vehicule înmatriculate și scorul calității drumurilor. A fost acordat fiecăreia un scor normalizat din 10, înainte de a se face o medie pentru toate cele patru scoruri.

Șoferii începători, interzis prin lege la mașini puternice. O soluție?

Un proiect pentru creșterea siguranței rutiere depus în Parlamentul României prevede ca șoferii începători să nu mai poată conduce mașini puternice.

În contextul în care România e campiona UE la accidente rutiere mortale și statisticile MAI arată că numeroase accidente rutiere grave sunt provocate de șoferi începători, un deputat a propus limitarea accesului șoferilor începători, a conducătorilor auto cu o vechime mai mică de 2 ani, la mașini cu motoare puternice.

Citește și: „Bombă”, pentru șoferii începători! Interzis, la mașini puternice. Maximum Dacia de 140 CP

Propunerea legislativă depusă în Parlament completează OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice astfel încât conducătorii de autovehicule din categoria B care au o vechime mai mică de 2 ani de la obținerea permisului de conducere să nu poată conduce autovehicule al căror raport putere/masă depășește 0,075 kW/kg.

Citește și: VIDEO Prostia periculoasă la frânare pe care o predau unii instructori auto. Cum frânezi corect?

Prin raport putere/ masă se înțelege valoarea obținută prin împărțirea puterii nominale a motorului, exprimată în kilowați, la masa proprie a autovehiculului, exprimată în kilograme, astfel cum aceasta este definită în certificatul de înmatriculare și documentele de omologare.

„Cred cu tărie că responsabilitatea noastră este să luăm măsuri curajoase, chiar dacă uneori par restrictive.

Viața nu are preț, iar siguranța rutieră trebuie să fie o prioritate. Prin acest proiect de lege, nu dorim să îngrădim libertatea șoferilor începători, ci să le oferim șansa de a dobândi experiență într-un cadru mai sigur, pentru ca atât ei, cât și ceilalți participanți la trafic să fie protejați”, a declarat deputatul USR Cezar-Mihail Drăgoescu.

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră