În momentul de față, lucrarea este gata în proporție de 94%, fără a pune însă la socoteală semnalizarea și automatizarea.
În urmă cu o lună de zile, era aproape sigur că punerea în funcțiune a conexiunii feroviare Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă Otopeni nu va avea loc în acest an, deși compania gălățeană Arcada lucra la foc automat.
Nu era vina constructorilor, ci a judecătorilor, care au fixat termen abia pe 19 octombrie în procesul în care proprietara unei case contestă Hotărârea de Guvern privind exproprierile în zonă. Astfel, lucrările nu puteau continua peste proprietatea în litigiu decât dacă se producea o minune, după cum a scris Club Feroviar.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, și-a asumat responsabilitatea continuării proiectului și peste proprietatea (curtea) în litigiu, iar Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a emis un act administrativ în acest sens.
„În aceste condiții, am hotărât să atacăm și acea porțiune din lucrare și acum suntem chiar pe final. Am turnat și protecția la hidroizolație”, a declarat pentru Club Feroviar inginerul Liviu Trenchea, șeful de șantier de la Otopeni.