Primul cash&carry de stat, destinat producătorilor români, a fost deschis de Societatea Naţională „Casa Română de Comerţ Agroalimentar Unirea” S.A.
Acesta face parte dintr-o rețea care ar urma să acopere toate regiunile țării.
Societatea Naţională „Casa Română de Comerţ Agroalimentar Unirea” S.A. este deținută de stat prin Ministerul Agriculturii.
Primul cash&carry de stat doar pentru producătorii români. Unde este și ce prețuri are?
Hypermarketul de 2.500 de metri pătrați este situat în complexul Doraly din Afumați, vinde 10.000 de produse de la 50 de producători locali.
Prețurile practicate includ un comision de maximum 10-12% față de prețul producătorului negociat cu Casa Unirea.
„Acest magazin este deschis printr-un parteneriat pe care Casa Unirea l-a încheiat cu un distribuitor local cu vechime care are capacitatea de a gestiona magazinul împreună cu noi.
Suntem deschiși la noi colaborări cu companii locale care dețin magazine sau depozite.
Citește și: Zeci de clujeni s-au îngrămădit la un magazin ca să cumpere mobilă cu defecte. Fugeau prin depozit
În cadrul acestui model de business, partenerii suportă investițiile legate de amenajarea spațiului, iar noi ne-am asumat rolul de a aduce marfa de la producători români. Operăm, așadar, în continuare, ca intermediari și avem în plan să deschidem câte un astfel de magazin cash&carry în fiecare regiune a țării”, a declarat Mariana Cotoi, director general Casa Unirea, pentru Economica.
Potrivit acesteia, acum este acoperită 70% din suprafața disponibilă la raft.
„Producătorii nu au alte costuri legate de vânzarea mărfii lor. Noi nu percem taxe de raft sau altfel de taxe. El vinde la prețul pe care îl agrează cu Casa Unirea, iar noi și partenerul percepem un mic adaos comercial. Astfel, de la producător la raft diferența de preț este de maximum 10-12%, câștigurile provenind din rulajele mari”, a mai explicat Cotoi.
Urmează dezvoltarea unei rețele de magazine de cartier
În paralel cu dezvoltarea rețelei de magazine cash&carry, Casa Unirea vizează și dezvoltarea unui lanț de magazine de format mai mic, de 50-200 de mp, care va funcționa conform aceluiași model de business, prin atragerea de parteneriate. Totodată, compania se gândește inclusiv la dezvoltarea unui magazin onine și a unor centre de de colectare și depozitare.
„Condițiile pe care le punem se referă la faptul că partenerii trebuie să fie afaceri locale. Ne dorim un parteneriat tip castig-câștig cu scopul de a veni în sprijinul producătorilor locali. Continuăm, de asemenea, parteneriatele cu marii retaileri pe care îi ajutăm să pună marfă românească pe rafturi”, mai spune managerul Casa Unirea.