luni 27 octombrie
EUR 5.0848 USD 4.3684
Abonează-te
Newsweek România

Au început lucrările de dinamitare pentru tunelul Robeşti, parte din Autostrada Sibiu-Pitești

Data publicării: 27.10.2025 • 16:30
Muncitori pe șantier - Foto: Captură foto Facebook/Cristian Pistol
Muncitori pe șantier - Foto: Captură foto Facebook/Cristian Pistol
Demolare tunel Robești - Foto: Captură foto Facebook/Cristian Pistol
Demolare tunel Robești - Foto: Captură foto Facebook/Cristian Pistol

Au început lucrările de dinamitare pentru tunelul Robeşti, parte din Autostrada Sibiu-Pitești. Directorul CNAIR, Cristian Pistol, anunţă că au început operaţiunile de dinamitare pentru construirea tunelului Robeşti de pe secţiunea 2 a Autostrăzii Sibu-Piteşti.

„Autostrada Sibiu – Piteşti (A1): au început operaţiunile de dinamitare necesare construcţiei tunelului Robeşti, pe secţiunea 2 (Boiţa – Cornetu)! Aceste operaţiuni se vor desfăşura zilnic, până la finalizarea străpungerii zonelor cu stâncă dură de pe traseul acestui tunel în lungime de 900 m. În paralel, Asocierea de constructori turci (Mapa-Cengiz) va executa şi alte tipuri de lucrări la cele două galerii, 24 de ore din 24”, a afirmat, luni, Cristian Pistol.

Au început lucrările de dinamitare pentru tunelul Robeşti, parte din Autostrada Sibiu-Pitești

Citește și: Efectele intrării României în Schengen asupra transporturilor: Ce am câștigat, care sunt provocările

El a precizat că pentru construirea tunelului de la Robeşti se vor excava 200.000 mc de material şi se vor folosi aproximativ: 70 tone material exploziv, 60.000 mc beton, 4.000 tone armătură şi confecţii metalice. 

Demolare tunel Robești - Foto: Captură foto Facebook/Cristian Pistol
Demolare tunel Robești - Foto: Captură foto Facebook/Cristian Pistol 
Lotul 2 (Boiţa – Cornetu) al Autostrăzii Sibiu – Piteşti (A1) are o lungime de 31,33 km, iar pe traseu vor fi construite 7 tuneluri şi 48 de viaducte/poduri/pasaje.
Contractul, în valoare de 4,250 miliarde lei (fără TVA), finanţat prin Programul Transport (PT), trebuie finalizat în anul 2028.
 
 
Secţiunile 2 şi 3 fac parte din tronsonul montan al Autostrăzii Sibiu-Piteşti şi au un grad de dificultate tehnică foarte ridicat, a mai precizat directorul CNAIR.

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră