Românii au tot mai puţine opţiuni pentru a călători în străinătate, fie la muncă, fie în scopuri de afaceri sau turistice, spune Făgărăşian.
PNL: Ministerul Transporturilor să negocieze cu CE restructurarea Tarom
Deputatul face apel la ministru să negocieze cu reprezentanţii Comisiei Europene, pentru ca Tarom să poată opera mai multe zboruri către statele europene unde sunt mari comunităţi de români.
”12 dintr-o lovitură! Acesta este numărul curselor pe care compania Wizz Air le va anula, lăsând aeroporturile din Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Timişoara fără legături aeriene esenţiale sau chiar unice, cu destinaţii din Italia, Spania, Marea Britanie, Suedia sau Danemarca.
Decizia companiei nu am cum să o comentez pentru că este decizia unei companii private, care poate lua decizii în funcţie de planul său de afaceri.
Citeşte şi: PNL: Lucian Heiuș a demisionat de la ANAF pentru a-l salva pe ministrul Adrian Câciu
Ceea ce nu pot însă să admit este lipsa de reacţie a autorităţilor române faţă de degradarea constantă a ofertei, în transportul aerian din România.
Chiar dacă am înghiţit în sec atunci când a dispărut Blue Air, în locul său nu au fost aduse companii care să transporte români în şi din străinătate, la preţuri accesibile.
După ce a acaparat majoritatea rutelor aeriene operate pe aeroporturile româneşti, acum compania Wizz Air le abandonează la pachet.
Citeşte şi: PNL afirmă că negocierile pentru formarea noului guvern nu sunt blocate şi vrea UDMR în Coaliţie
Nu am auzit nici un oficial din Ministerul transporturilor să declare – pleacă Wizz Air şi vine altă companie, cu preţuri mai bune, cu servicii mai bune şi românii nu vor mai fi batjocoriţi”, spune deputatul PNL, conform News.ro.
”Domnul ministru Grindeanu mi-a comunicat printr-un răspuns la o întrebare că nu există nicio şansă ca Tarom să-şi extindă operaţiunile, pentru că este ”în plin proces de restructurare”.
Altfel spus, Tarom ratează cel mai bun moment pentru a ocupa spaţiul liber din piaţă lăsat de Blue Air şi Wizz Air şi să asigure transportul a milioane de români, către Uniunea Europenă.
Cum oare să rentabilizeze Tarom dacă nu se deschid rute noi, iar când apare oportunitatea nu se profită de ea?”, mai arată Făgărăşian.
S-a făcut loc pe piaţa Aero
Parlamentarul PNL precizează că ”soluţii tehnice şi economice există şi acestea depind doar de implicarea ministrului Sorin Grindeanu”.
”De aceea, fac apel la domnul ministru să negocieze cu reprezentanţii Comisiei Europene posibilitatea flexibilizării procesului de restructurare al Tarom, ca să poată opera mai multe zboruri către statele europene unde se află mari comunităţi de români.
De asemenea, domnia-sa poate să poarte negocieri cu alte companii aeriene competitive din UE, ca să le stimuleze să efectueze zboruri din România.
În urmă cu câţiva ani nu aveam infrastructură aeriană, dar aveam multe cereri din partea companiilor aeriene.
Acum avem aeroporturi noi sau modernizate la Braşov, Suceava, Cluj, Iaşi, dar multe vor ajunge goale şi tot mai puţini români vor putea să-şi mai cumpere un bilet la preţuri foarte mari”, spune deputatul PNL de Diaspora.