„Orașul-Mercedes” din România va avea o centură de 5,4 km și 15 mil. €. S-a cerut avizul de mediu

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 28.12.2022 - 15:55
Sebeș / Foto: ziarulunirea.ro
Sebeș / Foto: ziarulunirea.ro
Centură Sebeș / Foto: alba24.ro
Centură Sebeș / Foto: alba24.ro

Municipiul din Transilvania care este cunoscut și drept „orașul Mercedes”, aici constructorul german având una dintre cele mai importante uzine de transmisii și, din 2024, și de motoare electrice, va avea o centură ocolitoare. Primăria a cerut avizul de mediu.

SHARE

Primăria Sebeș a depus, în data de 19 decembrie 2022, la Agenția pentru Protecția Mediului Alba, solicitarea de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Construire drum de ocolire în partea de vest a Municipiului Sebeș”. Valoarea investiției este de peste 76 de milioane de lei (cca. 15 milioane de euro), fără TVA. Iar durata de execuţie este estimată la circa 14 de luni de la momentul emiterii ordinului de începere a lucrărilor.

Drumul are ca scop principal asigurarea circulației rutiere a autovehiculelor ce se deplasează pe direcțiile Deva – Șugag – Novaci (județul Gorj) și Sibiu – Șugag – Novaci. De asemenea, centura va facilita accesul către Transalpina, cale de legătură între provinciile istorice Transilvania și Oltenia. 

Citește și: VIDEO Centura municipiului Tecuci, dată în trafic. Are 7 km și a costat 41,73 milioane de lei

Traseul proiectat începe de la interescția DN7 (dupa intersecția DJ 704A cu DN7) și continuă până la intersecția cu DN 67C, având o lungime de 5,4 kilometri. Viteza de proiectare este de 100 km/h, corespunzătoare unui drum național de clasă tehnică 3. Accesul se va realiza de la intersectia cu DN 7 și DJ 704 A km 0+000, respectiv DN 67 C km 5+417.

Pentru realizarea proiectului este necesară relocarea unor reţele de utilităţi (transport gaze, instalaţii de telefonie şi reţele electrice). Traseul variantei ocolitoare se intersectează cu străzile Ion Creangă, Molidului și Hotarului, cu un drum de exploatare și câteva drumuri agricole, relatează sebesinfo.ro.

Pentru realizarea legăturii cu străzile și drumul menționat se vor amenaja un număr de trei girații care să faciliteze accesul spre și dinspre varianta de ocolire a municipiului Sebeș și, totodată, se vor amenaja drumuri de folosință agricolă paralele cu varianta de ocolire pentru facilitarea accesului riveranilor la terenurile agricole.

Citește și: Asociaţia Concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan și 65 de service-uri auto, amendate cu 26 mil. €

Lucrările prevăzute în cadrul proiectului:

- lucrări de infrastructură şi suprastructură, terasamente (lucrări de săpătură, umplutura, etc.);
- lucrări de consolidare a terasamentelor (lucrările de consolidare a taluzurilor de rambleu, a terenurilor slabe de fundare şi drenarea apelor subterane);
- lucrări de artă (construcţie pasaj, podeţe);
- lucrări de construcţie a legăturilor rutiere în zonele intersectate sau ramificare cu alte căi de comunicaţie;
- lucrări de siguranţa circulaţiei;
- lucrări de colectare şi evacuare a apelor;
- lucrări de mediu (ex.: panouri fonoabsorbante, împrejmuire, subtraversări pentru faună etc.);
- lucrări de mutări şi protejare a instalațiilor.

Traseul în plan este practic paralel cu DN 67C și este alcătuit dintr-o succesiune de aliniamente racordate prin curbe, având viteza de baza de 100 km/h, corespunzătoare regiunii de deal traversată. Excepție sunt curbele din cele două intersecții cu DN 7 si DN67C, unde viteza s-a redus la 25-40km/h.

La proiectarea profilului longitudinal s-a avut în vedere sistematizarea pe verticală a zonei de intersecții de la începutul, respectiv sfârșitul traseului, iar pe parcurs linia roșie s-a proiectat în general în rambleu (cca. 0.5-1,5m) deasupra terenului actual. Trasarea axului longitudinal s-a proiectat prin evitarea frângerii frecvente a liniei roșii si a declivităților alternante, cu dirijarea pantelor longitudinale spre șanțurile și podețele proiectate, potrivit alba24.ro.

Mașinile electrice Mercedes vor avea motoare electrice „Made in Romania”, făcute la Sebeș

Noul plan de extindere a rețelei de producție la nivel mondial și de adaptare la electrificare al Mercedes-Benz AG pune România în prim plan. Din 2024, fabrica Star Assembly de la Sebeș va produce motoarele electrice pentru modelele pe baterii ale constructorului german.

Mercedes-Benz AG deține două fabrici de componente auto în România, Star Assembly la Sebeș și Star Transmission SRL la Cugir.

În momentul de față, la Sebeș se fac cutii de viteze automate, cu 8 și 9 trepte, precum transmisii pentru modelele hybrid Mercedes. Iar la Cugir se fabrică componente pentru motoare, transmisii și sisteme de direcție. Și există și un centru special pentru dezvoltarea de prototipuri. 

Dar, conform noului plan al grupului german, în valoare de peste un miliard de euro, destinat adaptării capacităţilor sale globale de producţie la fabricarea de sisteme de propulsie electrice, din 2024, fabrica Star Assembly de la Sebeș va produce și motoare electrice pentru platformele tehnice MMA și MB.EA dedicate modelelor electrice Mercedes-EQ.

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te