duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

O româncă a câştigat 200.000 de lei, de la o mare companie globală. Cum a fost posibil asta?

Data publicării: 11.10.2024 • 12:33 Data actualizării: 11.10.2024 • 12:47
O româncă a câştigat 200.000 de lei, de la o mare companie globală. Cum a fost posibil asta? - Foto: Pexels/ Andre Furtado
O româncă a câştigat 200.000 de lei, de la o mare companie globală. Cum a fost posibil asta? - Foto: Pexels/ Andre Furtado

O româncă a câştigat 200.000 de lei, de la o mare companie globală. Cum a fost posibil asta? Un angajat al Amazon Development Center, centrul de dezvoltare din Iași al gigantului american, a obținut în instanță obligarea companiei la plata unor daune morale.

O româncă a câştigat 200.000 de lei, de la o mare companie globală. Cum a fost posibil asta? Un angajat al Amazon Development Center, centrul de dezvoltare din Iași al gigantului american, a obținut în instanță obligarea companiei la plata unor daune morale în sumă de 200.000 lei și încetarea "actelor de hărțuire morală", precum și anularea măsurii de plasare a sa în programul de îmbunătățire profesională Pivot.

Sentința nu este definitivă și poate fi atacată cu apel, de ambele părți, la instanța superioară. Angajatul Amazon Development Center România este managerul Alexa Service.

Un român a câştigat 200.000 de lei, de la o mare companie globală. Cum a fost posibil asta?

"Un angajat a fost hărțuit de către una dintre cele mai mari companii de comerț electronic din lume. Hărțuirea s-a centrat în jurul utilizării ilegale de către companie a unui plan de îmbunătățire a performanței (Performance Improvement Plan - PIP), un instrument care ar trebui să fie destinat dezvoltării angajaților, dar care a fost utilizat pentru a-i forța pe angajați să se epuizeze și, eventual, să plece.

Sunt mândră să împărtășesc victoria mea împotriva acestei strategii dăunătoare de "concediere tăcută", o metodă de reducere a forței de muncă fără concedieri oficiale.

Citeşte şi: Angajații unei multinaționale amenință cu demisia după ce au primit o notă internă. Ce voiau șefii?

"PIP-urile ar trebui să ofere îndrumări specifice pentru a ajuta angajații să-și îmbunățească performanțele. În schimb, PIP-urile au devenit un instrument pentru a-i forța pe oamenii să plece din companie.

Dacă ați fost vizat de un PIP și știți că aveți resurse, nu trebuie să acceptați acest status-quo. Clientul meu, care se confrunta exact cu această situație, mi-a cerut sfatul.

Citeşte şi: Prăbuşire la Bursa de la New York. Averea lui Jeff Bezos a plonjat. Cât a pierdut magnatul

După un proces de 3 luni, am anulat cu succes PIP-ul și am obținut 40.000 de euro daune morale pentru hărțuire.

Această hotărâre transmite un mesaj clar: hărțuirea deghizată în "managementul performanței" nu este doar lipsită de etică, ci este și ilegală.

Angajatorii trebuie să înțeleagă că împingerea angajaților către acest status-quo în mod nedrept nu va fi tolerată", scrie managerul Amazon, conform Profit.ro.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră