O cunoscută companie de băuturi carbogazoase face concedieri masive. Vânzările au scăzut dramatic
O mare companie de sucuri carbogazoase și food, cunoscută la nivel mondial, intenționează să își reducă forța de muncă din cauza problemelor cu vânzările. Acestea au scăzut foarte mult în ultima perioadă.
Compania PepsiCo, care deține mărci populare de alimente și băuturi precum Pepsi, Quaker, Lay's, Gatorade și Tostitos, s-a confruntat cu dificultăți în urma cererii scăzute din partea consumatorilor în ultimele luni, deoarece mulți cumpărători resimt presiunea economică.
În al treilea trimestru al acestui an, veniturile PepsiCo din SUA din mărcile sale alimentare au scăzut cu 3% față de anul precedent, volumul scăzând cu 4%, conform celui mai recent raport privind câștigurile.
O cunoscută companie de băuturi carbogazoase face concedieri masive. Vânzările au scăzut dramatic
Într-o conferință privind rezultatele financiare din 9 octombrie , directorul general al PepsiCo, Ramon Laguarta, a semnalat că consumatorii sunt „stresați în întreaga lume” și sunt mai precauți în ceea ce privește cheltuielile lor.
„Când te uiți la gospodăriile cu venituri mici sau medii, acestea sunt foarte tensionate”, a spus Laguarta. „ Costul fix al vieții crește în întreaga lume.”
De asemenea, el a remarcat că din ce în ce mai mulți consumatori devin mai conștienți de sănătate, îndreptându-se către opțiuni mai sănătoase de alimente și băuturi.
Citește și: Un cunoscut lanț de supermarketuri se luptă pentru supraviețuire. 3.000 de angajați, în pericol
„Consumatorii sunt mult mai informați despre alimente și băuturi, despre ingredientele din alimente și băuturi și cred că este o tendință seculară aceea că aceștia vor face alegeri mai frecvente bazate pe etichete clare, pe ingredientele din alimente și nu doar pe gustul acestora, ci și pe tipul de alimente din mărci”, a spus Laguarta.
PepsiCo anunță un nou plan de redresare pe fondul scăderii vânzărilor
PepsiCo s-a concentrat pe eliminarea uleiurilor din semințe, a coloranților și aromelor artificiale din produsele sale pentru a recâștiga clienții. De asemenea, a dublat eforturile de a oferi prețuri mai mici consumatorilor prin intermediul unor oferte de gustări de dimensiuni mai mici; cu toate acestea, PepsiCo plănuiește acum o abordare mai agresivă pentru a-și îmbunătăți performanța.
Citește și: Cutremur în industrie. O companie globală de tehnologie concediază 2.500 de angajați. E o presiune prea mare
Compania a ajuns la un acord cu investitorul activist Elliott Investment Management pentru a-și reduce gama de produse în SUA și a scădea prețurile, potrivit unui nou comunicat de presă .
Conform acordului cu Elliott Investment Management, PepsiCo se va concentra în mod specific pe „implementarea unei valori zilnice mai clare printr-o abordare specifică a unor niveluri de preț accesibile în funcție de marcă și canal”.
Angajații, în pericol de concediere
Ca parte a eforturilor sale de reducere a costurilor, PepsiCo intenționează, de asemenea, să își reducă forța de muncă, potrivit unui raport recent al Bloomberg .
Compania a informat, de asemenea, angajații din mai multe birouri din SUA să lucreze de la distanță săptămâna aceasta, o mișcare care precede de obicei anunțurile de concediere.
„Vom face schimbări structurale în afacerea noastră, care vor afecta anumite roluri din cadrul companiei”, a declarat Jennifer Wells, directorul de resurse umane al PepsiCo America de Nord, într-un mesaj adresat angajaților pe 8 decembrie.
Citește și: O marcă celebră de cosmetice dispare de pe piață. Compania producătoare a declarat faliment
Disponibilizările viitoare vin în urma deciziei PepsiCo de a închide luna trecută două fabrici Frito-Lay din Florida, ceea ce a dus la pierderea locurilor de muncă de peste 450 de angajați.
Multe companii la nivel național s-au bazat pe concedieri pentru a ajuta la reducerea costurilor, o tendință care se așteaptă să continue și în 2026, scrie thestreet.com.