O autostradă din România începe să prindă contur. S-au deblocat 2 licitaţii. Va costa 3,5 mld. €

DE Florin Budescu | Actualizat: 21.03.2024 - 13:23
O autostradă din România începe să prindă contur. S-au deblocat 2 licitaţii. Va costa 3,5 mld. € - Foto: Wikimedia/Țetcu Mircea Rareș/CC BY-SA 3.0 - imagine cu caracter ilustrativ
O autostradă din România începe să prindă contur. S-au deblocat 2 licitaţii. Va costa 3,5 mld. € - Foto: Wikimedia/Țetcu Mircea Rareș/CC BY-SA 3.0 - imagine cu caracter ilustrativ
O autostradă din România începe să prindă contur. S-au deblocat 2 licitaţii. Va costa 3,5 mld. € - Foto: Flickr/Marco Varisco - imagine cu caracter ilustrativ
O autostradă din România începe să prindă contur. S-au deblocat 2 licitaţii. Va costa 3,5 mld. € - Foto: Flickr/Marco Varisco - imagine cu caracter ilustrativ

O autostradă din România începe să prindă contur. S-au deblocat 2 licitaţii. Va costa 3,5 mld. €. Licitațiile pentru supervizarea lucrărilor de execuție, în cazul capetelor sectorului montan al autostrăzii A8, Tg Mureș – Iași, au fost deblocate.

SHARE

O autostradă din România începe să prindă contur. S-au deblocat 2 licitaţii. Va costa 3,5 mld. €. Licitațiile pentru supervizarea lucrărilor de execuție, în cazul capetelor sectorului montan al autostrăzii A8, Tg Mureș – Iași, au fost deblocate recent.

Ambele proceduri au cel puțin câte trei ofertanți. Licitațiile erau blocate din luna decembrie a anului 2023.

O autostradă din România începe să prindă contur. S-au deblocat două licitaţii

Cele două contracte sunt pentru supervizarea lucrărilor de construire a două secțiuni din A8: capătul vestic al sectorului montan, între Tg Mureș și Miercurea Nirajului, e primul tronson, reprezentând legătura cu A3 (un contract de 46,6 milioane de lei).

Al doilea este capătul estic, între Leghin și Tg Neamț (un contract de 41,3 milioane de lei), conform apix.

Citeşte şi: Autostrada Ploiești – Brașov nu va fi construită nici în 2030. Dar se știe că va fi cu taxă

Ofertanții pe Tg Mureș – Miercurea Nirajului sunt Egis România, cu un terț susținător și subcontractant: Egis Villes et Transports [Franța] asocierea Italconsult SpA [Italia] – K-Box Construction Design [București] asocierea MGGP [Polonia] – Konsent [Iași] – Ingeo Proiect [București] asocierea Activ Proiectare Infrastructură [București] – EMAY [Turcia], conform 7est.ro.

Foto: Flickr/Marco Varisco - imagine cu caracter ilustrativ

Citeşte şi: Noua autostradă care va începe în 2024. Directorul general CNAIR a făcut anunțul

În cazul secțiunii Leghin – Tg Neamț, sunt trei oferte depuse. Toți ofertanți de mai sus, cu excepția ultimei asocieri. Pe acest sector, este în curs proiectarea, iar lucrările ar putea începe în toamnă, dacă nu sunt întârzieri.

În cazul sectorului Tg Mureș – Miercurea Nirajului, sunt deja întârzieri în începerea proiectării, ultimele vești de la București fiind că implementarea acestei componente din contract va începe pe 31 mai.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te