Zona de sud a Șoselei de Centură București arată deplorabil.
Modernizarea la 4 benzi a Centurii București (sud) costă 10 milioane euro/km. Finalizată, după 2025
Între Autostrada spre Pitești și ieșirea spre Giurgiu, pe 15 kilometri se circulă pe o bandă pe sens, pe gropi sau pe asfalt denivelat. Tocmai această porțiune e scoasă la licitație pentru modernizare de Ministerul Transporturilor.
Sunt 6 firme interesate
„Pe 26.07.2021, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului proiectare şi execuţie „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al (km 55+520) și DN 5 (km 40+000)”.
Citește și: VIDEO EXCLUSIV Pasajul Mogoșoaia de pe Centura București, deschis la 1 octombrie. Finalizat, 49%
LOT 1 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al (km 55+520) și km 54+700 inclusiv parcarea de lungă durată de la km 54+765
LOT 2 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54+700 și DN5 (km 40+000).”, a anunțat CNAIR.
Contractele pe cele două loturi au o valoare de 800 de milioane de lei și un termen de 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
Citește și: VIDEO EXCLUSIV Pasajul Domnești de pe Centura Capitalei avansează cu 76 metri pe an. Inaugurat, 2022
Dacă mai punem la socoteală și contestațiile, vom ajunge la finalizarea proiectului în minim 4 ani.
Prețul pe kilometru pare unul piperat și anume peste 10 milioane de euro.
Șoseaua de Centură are 70 de kilometri, jumătate fiind modernizați (două benzi dar nu la standarde europene)
Ministerul Transporturilor modernizează, astăzi, 11 kilometri între DN2 (ieșirea din Voluntari) și Autostrada Soarelui.
Cel mai probabil, anul viitor vom avea un câștigător și pentru cei 15 km dintre A1 și DN5 Giurgiu.
În sud, se modernizează, în ritm bun, pasajele peste Centura București, locuri unde apar ambuteiaje, în ambele sensuri, în multe momente ale zilei.
Modernizarea pasajelor a început tot cu întârziere, în 2020. Emblematică este întârzierea de 18 luni de la Pasajul Mogoșoaia pentru că trei instituții ale statului, controlate de același partid nu au eliberat la timp autorizații.
Contractul pentru proiectatea și execuția Pasajului Mogoșoaia a fost semnat în octombrie 2018. El fusese atribuit companiei Strabag în august 2018. De atunci și până în aprilie 2020, timp de aproape doi ani constructorul nu a putut demara lucrările pentru că statul nu i-a pus la dispoziție toate avizele. Avizele lipsă trebuiau eliberate de Ministerul Mediului și de două companii de utlități.