Lotul 1 al A0, Autostrada Bucureștiului, gata în primăvară. Lucrările de 815.000.000 lei, în avans


Șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a vrut să vadă în ce stadiu sunt lucrările la lotului 1 al A0 Nord. Constructorii au reușit să finalizeze peste 20% din șoseaua de mare viteză.
„Am verificat astăzi lucrările de pe șantierul lotului 1 al A0 Nord! Pe cei 17,5 km ai acestui lot, Asocierea de constructori romăni și italieni (Retter-Pizzarotti) este mobilizată cu 356 persoane și 290 de utilaje, iar stadiul fizic a depășit 20%.
Valoarea contractului, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, este de 815,07 milioane lei (fără TVA).
Citește și: Autostrada București-Giurgiu. 33.000.000 de lei costă doar studiul de fezabilitate. Cine îl face?
Traseul Lotului 1 al A0 Nord se desfășoară între A1 și DN1, pe teritoriul județului Ilfov (pe raza localităților Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia și Corbeanca) și pe teritoriul județului Giurgiu (pe raza localităților Joița și Săbăreni).
Citește și: Despăgubire-record, de 12.500.000 €, pe Autostrada Moldovei. Statul voia să plătească sub 50.000 €
Autostrada de Centură a Capitalei (A0) este importantă pentru dezvoltarea economică a României, dar și a regiunii București - Ilfov, care asigură anual aproximativ 25% din PIB”, a precizat Cristian Pistol.
Pe de altă parte, cu ceva timp în urmă, secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu spunea că Lotului 1 al A0 Nord ar putea fi deschisă traficului încă din primăvara anului viitor, mai devreme decât termenul din contract.
„Ca să fie gata la sfârșit de mai 2026, este nevoie de 9 luni cu vreme bună, multă putere de muncă și un cashflow stabil. Din fericire, birocrația (în special mutarea rețelelor de utilități) este practic rezolvată pe această secțiune.
Pe bucata cealaltă, spre A1, lucrează italienii de la Pizzarotti pe partea de drum. Structurile însă sunt făcute tot de cei de la Retter care momentan sunt concentrați pe segmentul DN1A-DN1 și la pasajele mari peste DN7 și calea ferată. Așa cum și trebuie, fiind punctele critice ale autostrăzii”, explica Asociația Pro-Infrastructură pe Facebook.
Contractul pe cei 17,5 kilometri ai lotului 1 al A0 Nord între Bâcu (DJ601A) și Corbeanca (DN1) a fost semnat în 20.09.2023, are ordin de începere din 16.10.2023 și prevede 12 luni de proiectare și 22 de execuție. Având în vedere că autorizația de construire a venit în 23.01.2025, termenul de finalizare este noiembrie 2026.