Constructorul care a lăsat gropi și a surpat autostrada A10 Sebeș-Turda câștigă licitații non-stop

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 19.06.2023 - 15:37
Gropi și surpări cotinue, pe Autostrada A10 Sebeș-Turda - Foto: DRDP Cluj
Gropi și surpări cotinue, pe Autostrada A10 Sebeș-Turda - Foto: DRDP Cluj
Gropi și surpări cotinue, pe Autostrada A10 Sebeș-Turda - Foto: DRDP Cluj
Gropi și surpări cotinue, pe Autostrada A10 Sebeș-Turda - Foto: DRDP Cluj

Autostrada A10 Sebeș-Turda este un dezastru, la puțin peste doi ani de la inaugurare. Doar de la începutul anului s-au surpat două zone, au apărut fisuri și denivelări și mai multe porțiuni sunt pline de gropi. Italienii care au construit-o câștigă însă în continuare licitații.

SHARE

Pe două porțiuni ale autostrăzii A10 Sebeș – Turda traficul este restricționat, din nou, în urma unor noi degradări, în contextul în care cu doar câteva săptămâni în urmă au fost finalizate lucrările de reparații la porțiunea care s-a surpat la începutul lunii mai. 

Pe A 10 Autostrada Sebeș-Turda au apărut gropi și noi fisuri

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj a anunțat că pe Autostrada Sebeș-Turda, între km. 16+200 și km. 16+400, calea I, „se intervine pentru remedierea unei fisuri apărute în carosabil. Circulația se desfășoară pe banda II, cu restricție de viteză de 60 km/h, menținută și pe timp de noapte”.

Citește și: Drumurile din România 2023, o rușine: 23.700 km de pământ și piatră, 41% din asfalt cu gropi

„Între km. 0+940 și km. 1+380, pe breteaua nodului Sebeș, se intervine pentru eliminarea unor degradări apărute în carosabil.

A fost instituită restricție de circulație pe banda I, circulația desfășurându-se pe banda II cu restricție de viteză de 40 km/h. 

Reparațiile sunt executate de către antreprenorul lucrării aflate în garanție. Vă rugăm să circulați cu atenție în zona lucrărilor și să respectați semnalizarea temporară”, a anunțat DRDP Cluj.

Lotul 1 al A10 Sebeș-Turda, făcut de Impresa Pizzarotti & C SPA. Recent, italinenii au câștigat și licitația pentru lotului 1 din A0 Nord

Lotul 1 al A10 Sebeș-Turda a fost făcut de Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcții SRL. Cei 17 kilometri au costat 541.739.137 lei fără TVA, iar primele lucrări au început în decembrie 2014. 

Loturile 3 și 4 au fost deschise circulației în Iulie 2018.

15,5 km din lotul 1 au fost deschiși în decembrie 2020, iar în noiembrie 2021, diferențele rămase pe lotul 1 și lotul 2.

Deși lotul construit de Impresa Pizzarotti & C SPA este plin de gropi, fisuri și denivelări, italienii au câștigat liniștiți și licitațiile pentru alte drumuri importante. 

De exemplu, în martie 2023, CNAIR a comunicat rezultatul reevaluarii ofertelor depuse pentru licitatia contractului de proiectare si executie a lotului 1 din A0 Nord, cu o lungime de 17,5 km.

Ofertantul desemnat câștigător pentru ultimul din cele 7 loturi ale A0 a fost asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. – RETTER Projectmanagement, cu pretul de 815.075.249,74 lei fara TVA.

”Miercuri, 22 martie 2023, dupa finalizarea procesului de reevaluare a ofertelor, in conformitate cu dispozitiile deciziei CNSC, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru Proiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti, km 0+000 – km 100+900, Sector Centura Nord, km 0+000 – km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000”, anunta CNAIR.

Durata contractului este de 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare si 22 luni perioada de executie a lucrarilor.

Perioada de garantie a lucrarilor este de 10 ani.

În cadrul contractului sunt prevazute 10 structuri dintre care 2 pasaje de o complexitate tehnica ridicata, avand o lungime de 733 m (pasaj pe Autostrada de Centura peste CF101 Bucuresti – Pitesti DN7) si respectiv 650 m (pasaj pe Autostrada de Centura peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti si CF Mogosoaia – Buftea).

De asemenea, firma italiană nu s-a dezmințit, de exemplu, nici pe șantierul Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău, unde ar trebui să realizeze cei 21 km ai lotului 1.

Cu toate că primit undă verde pentru începerea lucrărilor încă din luna august 2022, iar termenul de execuție este extrem de strâns – 1 an și 8 luni -, în condițiile în care proiectul este finanțat prin PNRR, Pizzarotti a înregistrat un avans de puțin peste 11% la nivelul lunii mai 2023 și la începutul lunii iunie 2023 au primit extensie 5 luni.

Două surpări, la câțiva metri distanță, pe A10 Sebeș-Turda, de la începutul anului 2023

În februarie, CNAIR a început să repare o surpare pe A10 Sebeș-Turda și pe 15 mai se anunțase reluarea traficului.

Ghinion, o nouă surpare s-a produs la circa 60 de metri distanță, la kilometrul 16, sensul spre Cluj-Napoca, în zona nodului de la Alba Iulia Nord, la doar 50-60 de metri distanță de surparea care a dus la închiderea autostrăzii de la începutul lunii februarie. 

Citește și: VIDEO Autostrada A10 Sebeș - Turda s-a surpat din nou, la 60 de metri de unde se repară

Cauza a fost apariția unui plan de alunecare din cauza pământului argilos sau infiltrațiilor de apă, apărând deplasări ale terenului. De regulă, primele semne ale unei alunecări se văd la casiurile și șanțurile de gardă precum și la fisurile care apar în taluz.

După ce a fost reparată și această surpare, recent au apărut noile fisuri care au dus la noi restricții de trafic și noi intervenții. 

Autostrada A10 Sebeș - Turda

A10, cu o lungime totală de 70 km, este autostrada care face legătura dintre Autostrada A1 și Autostrada A3, pe traseul Sebeș - Turda.

Tronsonul Sebeș-Turda a fost împărțit în patru loturi:

Lot 1 - 17,00 km de la intrarea pe autostrada in Sebes pana la Paraul Iovului, constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA - SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fara TVA
Lot 2 - 24,25 km de la Paraul Iovului pana la intrarea in Aiud; constructori: asocierea Aktor SA - SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fara TVA.
Lot 3 - 12,45 km de la intrarea in Aiud pana la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fara TVA.
Lot 4 - 16,30 km de la nodul Decea pana in Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei fara TVA.

URMĂREŞTE-NE PE GOOGLE NEWS

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te