Drumul Expres Galați – Brăila, terminat la un deceniu după ce a fost promis de Ponta. Are 11 km

DE Alex Darvari | Actualizat: 24.09.2020 - 12:18
Ponta privind spre autostrăzi / capital.ro

Drumul Expres Galați – Brăila a fost promis pentru 2014, dar abia, acum, i s-a găsit un constructor.

SHARE

„În data de 23.09.2020, CNAIR a transmis adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului  având ca obiect „Proiectare și execuție Drum Expres Brăila - Galați”…

Durata contractului este de: 10 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor”, a anunțat CNAIR.

Dacă totul merge bine, atunci putem spera că drumul expres va fi terminat în 2023.

Ce spuneau șefii PSD.

Lviu Dragnea, în 2013: „Dacă vorbim de drumul expres, acela depăşeşte Brăila-Galaţi, el trebuie să lege Vrancea, Brăila, Galaţi, Tulcea până la Constanţa, aceea este o investiţie foarte mare, foarte importantă şi foarte utilă, care depăşeşte cadrul asocierii între Brăila şi Galaţi pentru că discutăm de un drum expres care să lege nordul Moldovei de Constanţa. Eu spun că sunt şanse foarte mari şi o să mă ocup foarte serios de această investiţie, care se poate realiza şi cred că se va realiza din fonduri europene.”

Pe când era premier, Victor Ponta a scris în Programul de Guvernare 2013 – 2016 că Drumul Expres Brăila – Galați ar trebui să ajungă la Kiev și terminat în mandatul lui.  

„Drum expres care sa lege judetul Tulcea de Coridorul IX de transport care leaga orasele Bucuresti de Kiev si Moscova prin Orasul Focsani - Galati -Braila - Tulcea - Constanta de autostrada A2 si conexiunea cu accesul si tranzitul rutier de marfuri si persone catre sudul şi nordul Europei”, potrivit documentului.
 În timpul PSD, drumul expres nu și-a găsit nici măcar constructor.

Drumul Expres Galați - Brăila:

Este vorba de 11.088 km de drum nou, 3 poduri, 1 pasaj si 2 viaducte. Se dorește reducerea timpului de călătorie pe rețeaua rutiera TEN-T cu mimim 4%, în primul an de operare (2025).

Valoarea totală a proiectului este de 837.052.691 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 305.949.940 lei, 15% contribuția proprie. Durata proiectului: 45 luni. 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.