Cele mai ciudate trasee pe care le-ar putea avea autostrada între Bucureşti şi Braşov. Lipsa unei șosele de mare viteză, care să lege Brașovul de Capitală, împarte pasionații de infrastructură în mai multe tabere.
În timp ce unii insistă în continuarea proiectului actual, Autostrada Ploiești - Brașov prin Valea Prahovei, alții sunt de părere că traseul ar trebui mutat prin Dâmbovița sau chiar Buzău.
Cele mai ciudate trasee pe care le-ar putea avea autostrada între Bucureşti şi Braşov
„Pe principiul IQ mic, idei năstrușnice, vin și eu cu o idee proaspătă. Dacă tot s-au bătut în cuie A1, A8 și A7, de ce să nu mutam A13 la Buzău? În loc de două treceri, una Ploiești – Brașov și una Brașov – Bacău, facem doar Brașov – Buzău și gata”, spune un pasionat de infrastructură pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociației Pro Infrastructură.
Mai în glumă, mai în serios, în perioada vacanței de iarnă când DN1 a devenit neîncăpător, durata unei călătorii pe Valea Prahovei către Brașov (4 ore și 23 minute) era aproape la fel de lungă precum cea via Buzău (4 ore și 34 minute), potrivit datelor Google Maps.
Pe de altă parte, un alt pasionat de infrastructură vede un traseu optim prin Dâmbovița și estimează că actualul contract pentru studiul de fezabilitate prin Valea Prahovei va fi reziliat.
Citeşte şi: Două accidente s-au petrecut în acelaşi loc, la doar o oră distanţă pe autostrada A2
„După rezilierea contractului cu Consitrans sper să se ia în considerare traseul prin Târgoviște. Revine CNIR-ului sarcina să refacă studiul geo doar la nord de Sinaia, cu prioritate. Apoi, într-o a doua etapă, Sinaia – Fieni”, spune susținătorul variantei prin Dâmbovița.
În replică, alți utilizatori ai forumului consideră că traseul prin Târgoviște e „cea mai proastă” soluție. „Te duce doar până înainte de Sinaia”, scrie un utilizator.
De asemenea, altul argumentează că nu este o soluție bună pentru că, „după Pucioasa, din motive de relief si posibilități de mediu, nu ai ca alternativă decât DN-ul ăla șubred până la cota 1000.
Citeşte şi: Autostrada Unirii A8, investiții de 160.000.000 lei! Podul de la Ungheni are undă verde de la Guvern
Iar soluția ar fi un tunel mega lung (9-10 km), cât să treacă și pe sub toată Sinaia până după Cumpătu. Un tunel prin niște dealuri în care săpatul e o aventură mult mai mare decât ce are Porr la Tigveni”, explică acesta.
„Parcă în martie sau aprilie 2021 s-a semnat SF+PT. Trebuia să fie gata. Dar nici forajele geo pe zona montană nu au început. Între timp, „asociațiile” urlă că nu e gata A8 montan.
Asta e România, astea sunt prioritățile, astea sunt vremurile. Se va face și CoBra (Comarnic – Brașov – n.r.), cândva, fiind ‘for fun’, ” transmite ironic reprezentantul API. Acesta critică modul de prioritizare a proiectelor de autostrăzi, care a scindat forumul în două.
Consitrans încă nu a semnat
„Moldovenii: A7, A8, musai, acum! Tot ei: se va face și CoBra, cândva”, scrie reprezetantul API, subliniind că, în schimb, brașovenii, bucureștenii, prahovenii și mulți transportatori rămân cu întrebarea: când se va construi Autostrada Ploiești – Brașov?
Conform Economica.net, proiectantul Consitrans nu a semnat încă actul adițional cu noua companie de autostrăzi, CNIR, care a preluat teoretic proiectul A3 Ploiești – Brașov de la CNAIR. Mai mult, nu există un termen – limită până la care proiectantul ar avea obligația să semneze acel act.
Cele mai ciudate trasee pe care le-ar putea avea autostrada între Bucureşti şi Braşov - Foto: INQUAM PHOTOS/Bogdan Buda
De asemenea, contractul privind studiul de fezabilitate ar întâmpina mai multe probleme, iar până la soluționarea lor, Consitrans n-ar avea de ce să se grăbească să semneze acel act adițional. Prin urmare, proiectul A3 Ploiești – Brașov a rămas „în aer”.
Petiţie
Iar nemulțumirile privind lipsa legăturii rutiere rapide între București și Brașov tot cresc. La începutul acestui an, a fost pornită o petiție pentru construirea autostrăzii prin Valea Prahovei, care a strâns deja peste 1.000 de semnături.
DN1, transformat în autostradă între Ploiești și Comarnic
Un alt pasionat de infrastructură a venit la rândul său cu alternativa proprie la aglomerația de pe Valea Prahovei. „Arunc și eu o idee „de iarnă”: strict pe bucata Ploiești – Comarnic, nu ar fi mai ieftin să mutam DN-ul și să folosim traseul actualului DN (cu o soluție la Bănești) pentru A3?”, întreabă susținătorul variantei transformării DN1 în autostradă între localitățile menționate.
La rândul său, Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, subliniază că studiul de fezabilitate pentru A3 Ploiești – Brașov trebuia să fie finalizat deja.