La aproape 3 ani de la ordinul de începere (1 iulie 2022), pe Lotul 2 Boița – Cornetu (31,33 km) de pe Autostrada Sibiu – Pitești, nu s-a făcut mai nimic. Se așteaptă încă prima autorizație, iar proiectul nu e încă finalizat.
Citește și: Autostrada Craiova –Târgu Jiu: 4 constructori, români, turci și ucraineni, se bat pe 19 km
Autostrada A1 Boița – Cornetu, gata în 2028? După 3 ani, turcii încă n-au finalizat proiectul
„Declarații războinice ale Mapa-Cengiz, în așteptarea primei autorizații serioase.
Sâmbătă, 24 mai, o delegație a organizației noastre a fost primită pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, 31,33 kilometri între Boița și Cornetu.
Sâmbătă, 24 mai, o delegație a organizației noastre a fost primită pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, 31,33 kilometri între Boița și Cornetu.
Asocierea turcă Mapa-Cengiz se jură că stă cu arma la picior și va începe în forță treaba la 4 viaducte în zona Boița cât și la tunelul Robești imediat cum se emite autorizația de construire, cel mai târziu săptămâna viitoare.
Cei doi antreprenori au foarte multe de demonstrat și întârzieri de recuperat. Proiectarea, care contractual trebuia să dureze 18 luni, abia acum este în mare parte gata, la aproape 3 ani de la ordinul de începere din 1 iulie 2022. S-au efectuat 800 de foraje geotehnice (18000 ml) dar și alte investigații de teren și au rămas de făcut doar chestiuni de detaliu care vor merge în paralel cu execuția.
Citește și: VIDEO Progres slab, pe autostrada chinezească de 80.000.000 € de lângă București. Gata în 2026?
Totuși, birocrația e departe de final: o mare parte din lucrări are nevoie de revizuirea acordului de mediu. Vor urma alte 5 autorizații de construire. Plus "încă un aviz" de la CFR, Hidroelectrica sau proprietarii rețelelor de utilități.
"Mulțumim" defunctei Iptana pentru studiul de fezabilitate execrabil din 2008 și asocierii Spea-Tecnic fiindcă nu a livrat nimic pe secțiunile de munte ale autostrăzii pe contractul de revizuire a acestui studiu.
Din cei 150 de muncitori mobilizați momentan, doar vreo 50 sunt puși la viaductul Boița, singurul kilometru autorizat în 3 aprilie 2024.
Abia în câteva zile se vor instala aici primele grinzi. Ritm total nesatisfăcător. Dar ne-au promis că ne revedem la 1 septembrie când vom vedea o altă față a șantierului. Așteptăm cu nerăbdare!
Până atunci, turcii au adus kituri noi de utilaje de excavat galerii și torcretat. Țiplă. În scurt timp va fi dată jos la tunelul Robești care va fi atacat concomitent din ambele portaluri, adică pe 4 fronturi de lucru.
Până atunci, turcii au adus kituri noi de utilaje de excavat galerii și torcretat. Țiplă. În scurt timp va fi dată jos la tunelul Robești care va fi atacat concomitent din ambele portaluri, adică pe 4 fronturi de lucru.
Citește și: „Dobrogea Expres”, autostrada care ajunge în Delta Dunării e gata după 5 ani. Pe hârtie!
(...)
În opinia noastră nu sunt șanse să fie totul gata în 4 ani (și ceva). Mai curând în vreo 7, optimist vorbind. Și va fi nevoie de mult mai mulți oameni în teren.
Sunt 7 tuneluri, 48 de poduri (din care 5 traversări ale Oltului), un ecoduct-mamut la Lazaret, consolidări de versant fără număr și, pentru cunoscători, de vreo 10 ori (fără exagerare) volumul șantierului din celebrul deal al liliecilor de la Șoimuș în materie de terasamente de pământ armat.
Dificultatea este crescută semnificativ și din cauza lucrărilor lipite sau foarte apropiate de DN7 și calea ferată. Este risc major de incidente dacă traficul pe DN7 nu este restricționat sau chiar închis, așa cum v-am spus vara trecută că se va întâmpla”, informează specialiștii Asociației Pro Infrastructură, pe Facebook.