Îndrăgitul film de animație Inside Out a revenit luna trecută cu continuarea sa și a spulberat așteptările în box office.
La nouă ani după original, Inside Out 2 de la Pixar a încasat 154 de milioane de dolari în SUA în weekendul de deschidere, fiind a doua cea mai mare lansare din toate timpurile pentru un film de animație pe piața internă, potrivit Box Office Mojo.
Aceste rezultate excelente ridică întrebarea dacă filmul va contribui la redresarea situației studioului de animație Pixar și a companiei-mamă Disney, după o serie de eșecuri și rezultate financiare dezamăgitoare.
„Disney are probleme mult mai mari“, a declarat pentru Newsweek Alexander Ross, expert în industria cinematografică la Universitatea Yale. „Un film de succes pentru ei [pentru Disney] este o picătură în ocean. Lăsând la o parte toate problemele lor din sala de consiliu, compania și-a pierdut complet simțul direcției“.
Newsweek a contactat Disney prin e-mail pentru comentarii.
Problemele Pixar au început în timpul pandemiei COVID-19, când Disney a decis că filmele Luca, Soul și Turning Red ar trebui să ajungă direct la serviciul său de streaming, Disney+, în ciuda faptului că cinematografele începuseră să se redeschidă.
Cu toate acestea, Disney+ s-a străduit să păstreze abonații, în timp ce directorul general Bob Iger promitea să revină la crearea de conținut de calitate.
După COVID-19, Pixar a lansat în cinematografe Lightyear din universul Toy Story. Așteptat să fie un succes sigur, filmul a obținut doar 118,3 milioane de dolari la box office-ul american; o cifră infimă pentru un studio ale cărui filme au o medie de cel puțin 226 de milioane de dolari pe plan local, potrivit site-ului The Numbers.
Apoi, la începutul acestui an, Pixar a anunțat că vor avea loc concedieri majore în cadrul studioului.
Inside Out 2 poate fi un semn al revenirii Pixar, dar succesul său se datorează probabil multor alți factori, inclusiv nostalgiei, iar acest lucru nu va fi suficient pentru a ajuta la rezolvarea problemelor companiei.
„Familiile consideră că mersul la film face încă parte din portofoliul lor de divertisment estival“, a declarat Ross.
El a spus că pentru ca Pixar să își îmbunătățească soarta trebuie să schimbe modul în care își realizează conținutul.
„Pixar este împiedicată de propria sa inflexibilitate creativă“, a spus el. „Insistența lor de a lucra cu talente interne a însemnat mult timp că nu beneficiază în mare măsură de aportul multor oameni foarte creativi din industria cinematografică.
Pixar nu este mai inteligentă sau mai bună decât majoritatea celorlalți furnizori de conținut. Pur și simplu nu știu ce greșeli au făcut“, a spus Ross. „Deci, este bine pentru ei să aibă un succes. Acesta le va oferi un pic de spațiu de respirație în universul Disney, altfel claustrofobic“.
Shannon Power este reporter de cultură pop și divertisment la Newsweek. Îi puteți da de urmă pe X @shannonjpower