vineri 05 septembrie
EUR 5.0772 USD 4.3611
Abonează-te
Newsweek România

Unul din șase dealeri Cadillac din SUA preferă să închidă decât să vândă mașini electrice

Data publicării: 07.12.2020 • 15:00 Data actualizării: 07.12.2020 • 15:07
Foto: hendrickcadillacmonroe.com
Foto: hendrickcadillacmonroe.com

Electromobilitatea este viitorul, având în vedere normele de poluare din ce în ce mai drastice. Dar, cum pentru a vinde mașini electrice sunt necesare investiții substanțiale în infrastructură, nu toată lumea este dispusă să suporte costurile.

Circa 150 de dealeri Cadillac din cei 880 aflați pe teritoriul Statele Unite, adică unul din șase, au decis să nu investească 200.000 de dolari în stații de încărcare și alte facilități necesare susținerii serviciilor de vânzare și mentenanță pentru modelele 100% electrice și să-și închidă porțile, potrivit thedrive.com.

Recent, General Motors le-a dat dealerilor săi să aleagă între a investi 200.000 de dolari în viitorul electric al Cadillac sau a ieși din rețea. În cel de-al doilea caz, constructorul din Detroit s-a angajat să plătească un fel de despăgubire, cu o valoare cuprinsă între 300.000 $ și 1.000.000 $.

Și, surpriză sau nu, unul din șase dealeri Cadillac din SUA au ales să renuțe la franciza brand-ului american de lux, chiar dacă noul crossover Cadillac XT6, de pildă, a început să se vândă bine în ultima perioadă.

Decizia dealerilor Cadillac, care în marea lor majoritate dețin și francize pentru alte mărci GM, precum GMC sau Chevrolet, la care nu au renunțat, indică scepticismul acestora față de atracția clienților pentru mașinile electrice.

”Nu sunt 100% convins că mașinile electrice vor fi glonțul de argint despre care vorbește toată lumea. Doar cred că vor deveni o parte importantă din business”, a declarat proprietarul unui dealer Cadillac din Minnesota, potrivit foxbusiness.com.

Dar este adevărat și faptul că, în contextul pieței actuale, Cadillac are mult mai mulți dealeri în SUA decât alte branduri. Dacă Cadillac are 880 de dealeri, Mercedes nu are decât 363, iar BMW, 341.

Mai mult, Tesla s-a impus pe piață prin vânzări directe, online, către clieți, fără dealership-uri în franciză, iar modelul pare să fi surâs și altor mărci, în contextul în care evoluția cererii de autovehicule noi este deocamdată incertă din cauza crizei generate de pandemia COVID-19.

GM, unul dintre liderii pieței auto din SUA, și-a anunțat intenția de a investi cu peste 30% mai mult în dezvoltarea de mașini electrice și mașini autonome până în 2025, deși vânzările sale de vehicule electrice nu depășesc 2% din total. Specialiștii au estimat un plus de 27 de miliarde de dolari, până la mijlocul decadei.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră