Un șofer de Dacia Spring a mers 420 de kilometri consumând curent în valoare de aproximativ 59 de lei. El a postat pe Facebook graficele care atestă consumul și distanța parcursă.
Recunoaște însă că a stat mai mult de o oră și un sfert pentru a reîncărca mașina.
Dacia Spring a fost desemnată cea mai eficientă mașină electrică de Green NCAP în 2022, depășind Tesla, după cum a scris Newsweek la începutul acestui an.
Citește și: Dacia Spring, „cea mai eficientă electrică”, abia ajunge la Ploiești la -15 grade: 72 km autonomie
La o temperatură de -15 grade Celsius, însă, cu încălzirea pornită și o viteză de 90 km/h, are, oficial, o autonomie estimată la 72 km. Fără căldură, ajunge la 79 km.
Un șofer de Dacia Spring a făcut 420 km cu 59 de lei. Câte ore a făcut cu mașina electrică
Bărbatul a spus că a parcurs drumul de la București la Fălticeni cu un consum mediul de 10,6 kVh/100 km. Dar că atunci când a alimentat a stat 76 de minute.
”Am consumat București - Focșani 100% la 16% (încărcare pe cupon la Kaufland Basarab) și Focșani - Fălticeni de la 100% la 13%. Considerând 171% din 26.8 kWh rezultă exact 45.828 kWh”, a precizat șoferul pe grupul Dacia Spring Oficial.
Unii comentatori au spus că șoferii de mașini electrice merg prea încet pe drum pentru a avea energie să ajungă la destinație.
”Au început să se formeze cozi pe drumurile țării și când te uiți în față vezi un deștept cu electrică care merge cu 30 km/h sa-i ajungă bateria...”, a scris un utilizator al grupului.
Cum se descurcă Dacia Spring iarna
Din centrul Bucureștiului până la Ploiești sunt 65 de kilometri pe DN1 și 80 de kilometri autostrada A3.
La 5 grade Celsius și cu o viteză de 90 km/h, Dacia Spring are o autonomie de 97 de kilometri (96 km, cu căldura pornită), conform estimărilor oficiale ale producătorului. Iar la 20 de grade Celsius, în aceleași condiții, Dacia Spring poate parcurge 172 de kilometri. De asemenea, în condiții ideale, Spring-ul oferă o autonomie de până la 230 km în ciclu WLTP mixt și de până la 305 km în ciclu WLTP urban.
Iarna însă, șoferul unei Dacia Spring abia poate ajunge până la Ploiești. La o temperatură exterioară de -5 grade Celsius, cu o viteză de 90 km/h, nu 130 km/h cât e limita legală pe autostradă, autonomia scade la 83 de kilometri. Mai pot fi câștigați 6 kilometri de autonomie, dacă mergeți fără căldură (89 km).
Iar la -15 grade Celsius, autonomia estimată oficial a Daciei Spring este de 72 de kilometri, cu căldura pornită și 90 km/h. Fără căldură, urcă la 79 de kilometri.
În oraș, la -15 grade Celsius, cu 50 km/h și căldura pornită, Dacia Spring oferă o autonomie de 98 de kilometri, iar la -5 grade Celsius, 116 kilometri. În ambele cazuri, cu modul „Eco” activat, însă.