Comercializată din 2021 și restilizată în septembrie 2024, Dacia Spring este încă cea mai ieftină mașină electrică de oraș de pe piața europeană. Dar oferă, se pare, și o „surpriză” aproape inexistentă de ani buni la autoturisme. Ruginește repede.
Tratamentul anticoroziv al caroseriei mașinii electrice Dacia Spring este precar realiazat în fabrica din China și tabla ruginește în diferite zone, informează largus.fr.
Citește și: FOTO Unei Dacia Duster i-a explodat bateria. Care sunt posibilele cauze, ce pot face șoferii
„Surpriză”! Mașina electrică Dacia Spring, făcută în China, ruginește de nouă
Uitându-se mașină, unii proprietari de Dacia Spring I, primul model, au observat că întăriturile caroseriei de la puntea spate sunt complet ruginite. Motivul este că aceste două piese nu au un strat electro-galvanizat care să le protejeze de coroziune. La Spring-urile produse după 15 noiembrie 2022, dată de la care uzina Shiyan din China au schimbat modelul de referință, problema nu mai apare.
A doua problemă cu rugina la Dacia Spring nu este legată de tratamentul anticoroziv precar, ci este rezultatul unei erori de asamblare sau al unei neconformități a bateriei de 12V.
Citește și: Povestea românului care a desenat Dacia Bigster: Întâi a fost designer de amenajări interioare
Capacul bateriei poate avea scurgeri sau clema bateriei poate fi prea strânsă. Ca urmare, bateria poate curge, iar acidul pe care îl conține poate deteriora lonjeroanele din dreapta față, tava bateriei și chiar încărcătorul bateriei. Riscurile sunt defecțiunile electrice, o modificare a aspectului vopselei sau apariția ruginii.
Acestă problemă este valabilă pentru toate modelele Spring produse până la 18 septembrie 2023, data la care Dacia a instalat o baterie modificată. Repararea post-vânzare constă în curățarea și decaparea zonei, aplicarea unui tratament anticoroziv și revopsirea zonei, iar bateria de 12 V este înlocuită.
Citește și: Mii de Dacia Duster III, făcute în 2023-2024, chemate în service. Pot rămâne fără direcție, frâne
Iar a treia problemă cu rugina la Spring, și cea mai îngrijorătoare, este apariția coroziunii pe traversă și/sau pe carcasa inferioară a bateriei. Și în acest caz, prezența ruginii se explică prin lipsa de tratare corespunzătoarea oțelului.
Conform unei note tehnice din februarie 2025, soluția post-vânzare variază în funcție de gradul de coroziune.
În cazul în care rugina este foarte localizată și limitată la striații de oxidare, ansamblul traversă/carcasă inferioară va fi reparat (curățare, decapare și vopsire).
În cazul în care rugina este foarte extinsă (bășici de vopsea, desprinderea masticului, pierderea din grosime a tablei etc.), atelierele vor înlocui piesele. Acest lucru este valabil pentru toate modelele, Spring I și Spring II, deoarece acțiunea corectivă a fabricii este în prezent în curs de studiu și nu a fost anunțată nicio dată de aplicare, notează largus.fr.
Jantele de 14 ale Spring-urilor produse până la 15 septembrie 2023 se pot fisura
Jantele de 14 inch ale Spring-urilor pot prezenta rugină și/sau fisuri din cauza designului neconform.
Problema afectează toate modelele produse până la 15 septembrie 2023. De la acea dată, producătorul a schimbat jantele.
Pentru vehiculele acoperite de garanția de 3 ani sau 100.000 km, producătorul trebuie să efectueze reparațiile gratuit. Pentru vehiculele care nu sunt acoperite de garanția producătorului, garanția anticoroziune preia controlul, pentru o perioadă de 6 ani - kilometraj nelimitat.