Și lichidul de spălat parbrizul e de iarnă și de vară, ca anvelopele. Ce riști dacă nu îl schimbi

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 27.01.2023 - 12:35
Și lichidul de spălat parbrizul e de iarnă și de vară, ca anvelopele. Ce riști dacă nu îl schimbi. / Foto: Profimedia

Utilizarea unui lichid de spălat parbrizul adecvat pentru iarnă nu este reglementată prin lege, ca în cazul cauciucurilor, dar e mai mult decât necesară. Folosirea unui lichid care îngheață este foarte periculoasă. Poate să vă facă să nu mai vedeți nimic în mers.

SHARE

Dacă prin rularea cu anvelope de vară iarna riscați să derapați periculos și amendă, dacă vă prinde poliția, folosirea de lichid de parbriz de vară în anotimpul rece poate fi chiar și mai periculoasă la volan.

În primul rând, puteți ajunge în situația de a nu mai vedea nimic prin parbriz atât la 40 km/h, cât și la 100 km/h, de exemplu.

Citește și: VIDEO Cauciucuri de iarnă sau „All-Seasons”? Grosimea zăpezii și stilul de condus motivează alegerea

Factorul vânt poate face ca, și la temperaturi plus 2-3 grade Celsius, pelicula de lichid neadecvat pulverizată pe parbriz să înghețe aproape instantaneu și să vă „orbească”, să nu mai vedeți aproape nimic cel puțin pentru câteva secunde.

Iar la volan, secundele sunt cruciale, transformându-se în metri și chiar zece de metri parcurși, în funcție de viteză. 

Citește și: Frigul, dușmanul bateriilor: 4 semne care îți arată că trebuie să schimbi acumulatorul mașinii

Prin urmare, cum lichid de parbriz „all-seasons” nu s-a inventat încă, când temperaturile scad sub 5-7 grade Celsius și încălțați autovehiculul cu gume „M+S” și cu „fulg”, nu uitați să goliți rezervorul de lichid pentru parbriz și să puneți unul de iarnă. Recomandat, să scrie că rezistă la -30, -40 de grade Celsius. Astfel, poate ajuta și la degivrarea mai rapidă a parbrizului. 

Citește și: VIDEO Care sunt cele mai bune și cele mai proaste cauciucuri de iarnă pentru mașinile mici

De asemenea, dacă iarna lăsați în instalație lichid de spălat parbrizul de vară riscați ca acesta să înghețe pe trasee (mai ales la mașinile break și hatchback, care au ștergător și stropitoare și pe lunetă, sau la vehiculele cu instalație de spălat farurile) și să vă strice furtunele, duzele, pompa. 

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te