sâmbătă 06 septembrie
EUR 5.0787 USD 4.3463
Abonează-te
Newsweek România

Șeful demisionar al Bosch trage semnalul de alarmă: Sectorul auto european, prea dependent de Asia

Data publicării: 12.12.2021 • 09:19 Data actualizării: 12.12.2021 • 09:25
Șeful demisionar al Bosch trage semnalul de alarmă: Sectorul auto european, prea dependent de Asia. / Foto: europe.autonews.com
Șeful demisionar al Bosch trage semnalul de alarmă: Sectorul auto european, prea dependent de Asia. / Foto: europe.autonews.com

Sectorul auto european a devenit prea dependent de Asia şi alte regiuni pentru aprovizonarea cu componente vitale, precum semiconductorii şi celulele de baterii, a declarat preşedintele în exerciţiu al Bosch, unei publicaţii germane, transmite Reuters.

Cipurile şi celulele de baterii au devenit unele dintre cele mai importante componente în era vehiculelor electrice şi autonome, obligând producătorii de automobile să depindă de furnizorii asiatici, industria locală fiind lentă în dezvoltatea capacităţii de producţie.

”Da, am devenit prea dependenţi de alte regiuni şi este nevoie de o schimbare a cursului”, a declarat preşedintele Consiliului de Supraveghere al Bosch, Franz Fehrenbach, care demisionează la sfârşitul anului, pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Citește și: VIDEO Coproducția cu participare românească „Quo Vadis, Aida?", cel mai bun film european în 2021

„Nu este vina politicii, ci este legată de optimizarea costurilor”

”Cu toate acestea, aceasta nu este vina politicii, ci este legată de optimizarea costurilor în lanţul de aprovizionare. Industria auto se întreabă încet cum va arăta aprovizionarea cu materii prime, în special pentru celulele bateriei”, a spus el.

Firmele germane au evidenţiat planuri de a recupera controlul, inclusiv Volkswagen, care intenţionează să construiască şase fabrici mari de celule de baterii, cu parteneri, în Europa, până în 2030.

Citește și: „Țiplă, kilometri reali”: 5 mașini daună totală din SUA, fără drept de înmatriculare, confiscate

Lipsa globală de cipuri pentru automobile a evidenţiat problema, determinând Uniunea Europeană să lanseze programe de subvenţii pentru a atrage producătorii de cipuri pe continent.

Bosch, cel mai mare furnizor de automobile din lume, a deschis în acest an o fabrică de cipuri de 1 miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) în Germania, cea mai mare investiţie a sa vreodată, în timp ce echipează cele mai noi maşini electrice şi autonome.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră