Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi rezultatele votului în timp real
Călin Georgescu 22,92 %
Marcel Ciolacu 19,17 %
99,88 %
Elena Lasconi 19,16 %
George Simion 13,87 %
Click aici pentru rezultate complete

Scalatan, un hypercar de 3.080 de cai putere? Poate, în anul 2080, din Croația

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 15.06.2020 - 17:56
Foto: yankodesign.com
Foto: yankodesign.com

Croații fac mașini? Nu. Sau, mai bine spus, nu prea. Dar singurul producător mai cunoscut, Rimac, care a luat naștere abia în 2009, și-a imaginat hypercar-ul anului 2080. Se numește Scalatan și este animat de nu mai puțin de 3.080 de cai putere 100% electrici.

SHARE

Rimac este un nume cu rezonanță doar în lumea pasionaților de mașini și cai putere. În 2011, la Salonul Auto de la Frankfurt, a prezentat Concept One, un supercar de 1.305 cai putere care ajunge la 100 km/h în 2,6 secunde și poate atinge o viteză maximă de 355 km/h. Au fost produse doar opt bucăți.

Apoi, a venit pe lume Concept S, o versiune de Concept One mai ușoară, mai puternică și mai aerodinamică. Cu ajutorul celor 1.403 cai putere, Concept S accelerează 0-100 km/h în 2,5 secunde și ajunge până la 365 km/h.

Iar în 2018, la Salonul Auto de la Geneva, croații de la Rimac au prezentat C Two, succesorul lui Concept One. Rimac C Two dispune de patru motoare electrice, care, în total, dezvoltă o putere de 1.940 de cai putere și un cuplu incredibil, de 2.300 Nm, și cântărește doar 1.950 de kilograme, cu tot cu baterii, grație caroseriei din fibră de carbon. Hypercar-ul sprintează 0-100 km/h în 1,85 secunde atinge 415 km/h.

Acum, Rimac se gândește la un hypercar pentru anul 2080. Producătorul a lansat o provocare fanilor, iar designer-ul Maximilian Schneider a câștigat concursul cu Scalatan, o mașină cu un design super-futurist, ce depășește, parcă, și imaginația din filmele SF.

Nu doar puterea de 3.080 de cai șochează, ci mai ales tehnologiile și materialele utilizate. Maximilian Schneider și-a conturat, de exemplu, proiectul pe baza unei platforme super-ușoară și rezistentă, din carbon combinat cu titan și grafit. Iar pneurile utilizate de Scalatan folosesc nanotehnologia, pentru a-și schimba profilul în funcție de suprafața de rulare și condițiile meteo.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te