O schimbare majoră se anunță în industria vehiculelor electrice, după ce cel mai mare producător mondial de baterii, CATL, a prezentat o inovație spectaculoasă în cadrul Salonului Auto Internațional de la Shanghai.
Revoluție pe piața mașinilor electrice: Bateria care oferă 512 km autonomie în doar 5 minute de încărcare
Noua baterie Shenxing promite să transforme fundamental rolul mașinilor electrice în transportul de persoane, printr-o autonomie extinsă și timpi de încărcare comparabili cu cei ai alimentării clasice cu benzină sau motorină.
CATL susține că bateria Shenxing oferă o autonomie de aproximativ 512 kilometri după doar 5 minute de încărcare – o performanță care depășește cu peste 112 kilometri bateria recent lansată de rivalul chinez BYD și se situează cu mult peste capabilitățile Tesla sau ale altor producători europeni.
Citeșteși FOTO Cum arată rivalul chinezesc pentru Porsche 911? E 100% electric și știe să facă „crab walk”
BYD a anunțat recent o baterie cu autonomie de 400 de kilometri după 5 minute de încărcare, iar Tesla oferă aproximativ 320 de kilometri în 15 minute, potrivit datelor citate de CNN, prin antena3.ro.
„Obiectivul nostru este ca bateria CATL Shenxing să devină standardul industriei de mașini electrice, oferind utilizatorilor o experiență mai convenabilă și independentă de a călători”, a declarat la Shanghai Gao Huan, Chief Technology Officer al CATL.
Bateria Shenxing va fi integrată în peste 67 de modele electrice începând din acest an, însă producătorul nu a dezvăluit mărcile sau modelele care vor beneficia de tehnologie. Totodată, CATL afirmă că bateria Shenxing performează excelent și în condiții de temperatură scăzută, putând fi încărcată de la 5% la 80% în doar 15 minute la -10°C.
Autonomia totală a bateriei Shenxing ajunge la 800 de kilometri, iar lansarea sa a fost însoțită de prezentarea unei alte inovații: bateria sodiu-ion Naxtra.
Bateria Naxtra: alternativă mai sigură și mai ieftină la bateriile clasice
CATL a introdus și noua baterie sodiu-ion, Naxtra, ca alternativă la bateriile litiu-ion sau cele pe bază de plumb-acid.
Aceasta promite o autonomie de 500 de kilometri și urmează să intre în producție până la finalul anului.
Citește și: Constructorul chinez de mașini electrice BYD a preluat total Denza de la Mercedes și atacă Europa
Naxtra ar aduce costuri reduse de producție, datorită abundenței sodiului, și un risc mai mic de incendiu sau explozie în cazul coliziunilor. De asemenea, ar putea oferi performanțe stabile și în condiții climatice extreme.
Concurență acerbă în China: CATL vs. BYD
Anunțul CATL vine la doar o lună după ce BYD a lansat o baterie revoluționară, semn al competiției intense din industria auto chineză, care accelerează inovația și, totodată, scade prețurile pentru consumatori.
CATL este furnizor de baterii pentru giganți precum Tesla, BMW, Volkswagen și Ford și domină piața mondială din 2016, cu o cotă de 38%, conform SNE Research. Rivalul său, BYD, ocupă locul al doilea, cu 17,2% cotă de piață.
CATL susține că una din trei mașini electrice la nivel global utilizează baterii produse de companie, acestea fiind integrate în circa 17 milioane de vehicule.