Proiectul unui artist român, în cartea de istorie a „M”, cea mai puternică literă a alfabetului

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 04.02.2022 - 16:38
Artistul Adrian Mitu lucrează la „Blue Hero”. / Foto: Radu Chindriș
Proiectul „Blue Hero”, artistul Adrian Mitu și legendarul Jochen Neerpasch. / Foto: Radu Chindriș
Cartea "BMW M - 50 YEARS OF THE ULTIMATE DRIVING MACHINES" / Foto: BMW
Artistul Adrian Mitu lucrează la „Blue Hero”. / Foto: Radu Chindriș

Binecunoscuta divizie BMW M împlinește 50 de ani în 2022. Iar jurnalistul Tony Lewin i-a dedicat o carte de istorie în care "Blue Hero", un proiect de artă semnat de artistul român Adrian Mitu şi dedicat lui Jochen Neerpasch, părintele BMW Motorsport, se află la loc de cinste.

SHARE

Jochen Neerpasch a creat BMW Motorsport în 1972, fiind în acelaşi timp responsabil pentru câteva proiecte definitorii BMW M, precum BMW M1, programul BMW Art Car sau programul BMW Junior.

Acum, după 50 de ani de fascinație, performanțe și emoții, jurnalistul și analistul Tony Lewin a dedicat o carte de istorie celei mai puternice litere a alfabetului, „M”, iar Neerpasch a semnat prefața.

Citește și: Povestea pilotului care a creat modelul simbol al BMW

Cartea "BMW M - 50 YEARS OF THE ULTIMATE DRIVING MACHINES" este tipărită în format hard cover, la o calitate excelentă, și urmăreşte influenţele motorsportului asupra dezvoltării mașinilor sport de stradă şi a filosofiei BMW M, începând cu primul model BMW M, BMW M1, și până la actualele M-uri.

Proiectul de artă românesc "Blue Hero", semnat de artistul Adrian Mitu şi dedicat lui Jochen Neerpasch, este prezent în primele pagini ale cărţii "BMW M - 50 YEARS OF THE ULTIMATE DRIVING MACHINES".

Citește și: Norma de poluare Euro 7, și de trei ori mai drastică. Singura soluție, electrificarea

„Blue Hero”, un proiect poveste de 4,5 m x 1,8 m

Proiectul poveste „Blue Hero”, creat de Adrian Mitu, a fost lansat la București, în aprilie 2018, chiar în prezența legendarului Jochen Neerpasch. Proiectul urmăreşte cariera lui Neerpasch în motorsport, modul în care acesta a format mărci precum BMW sau Porsche şi legăturile lui cu alţi eroi emblematici precum Niki Lauda, Jean Todt, Michael Schumacher, Ayrton Senna şi Alain Prost.

"Blue Hero" este rezultatul unei călătorii de peste doi ani a artistului Adrian Mitu, o căutare a unei instalaţii de artă care să reprezinte istoria specială a mărcii BMW. Proiectul se prezintă ca un story board de 4,5 m x 1,8 m care prezintă viaţa lui Neerpasch în paralel cu evoluţia mărci BMW.

Citește și: FOTO Tehnologiile din filmele SF prind viață: Metaverse, androizi, mașina cameleon

În pregătirea proiectului, Adrian Mitu a creat iniţial "Blue Coffee", un maraton live de pictură cu 101 tablouri dedicate aniversării de 100 de ani a mărcii BMW. Au fost un exerciţiu şi o explorare de teme perfecte pentru pregătirea marelui proiect. "Blue coffee", titlul proiectului, a asociat "albastrul", culoare definitorie BMW, cu cafeaua, pigmentul special pe care Adrian îl foloseşte în acuarelele sale. "Blue Hero" a fost astfel o evoluţie naturală, numele arătând că în prim-plan a trecut un singur personaj – un erou al mărcii BMW.

"Dincolo de maşini şi tehnologie, poveştile oamenilor sunt mai puternice. Ele creează fascinaţie şi dau consistenţă mărcii. Din punctul meu de vedere, domnul Jochen Neerpasch a transformat cu adevărat BMW şi mult din ceea ce reprezintă marca a fost creat de el în urmă cu mai bine de 40 de ani – de la BMW M la BMW Art Car. Aşa că a fost alegerea naturală pentru «Blue Hero»", a explicat artistul Adrian Mitu.

Cartea "BMW M - 50 YEARS OF THE ULTIMATE DRIVING MACHINES" este publicată de Motorbooks (Marea Britanie) și poate fi comandată pe Amazon, cu livrare și în România. Cartea se bucură deja de apreciere, la lansarea pe Amazon urcând rapid pe primul loc la categoria „Motorsport”.

Tony Lewin este comentator şi analist al industriei auto cu o activitate lungă. A petrecut cea mai mare parte a carierei testând maşini, analizându-le şi raportând evoluţia companiilor de automobile la nivel global. A fost un scriitor şi editor constant pentru Automotive News Europe şi a lansat mai multe titluri de pionierat pentru Financial Times, semnând şi rubrici regulate pentru alte publicaţii naţionale şi internaţionale. Cărţile sale anterioare includ BMW Century, How to Design Cars Like a Pro, The Complete Book of BMW şi Speed Read: Car Design.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te