Producătorii de automobile, obligați să promoveze mersul pe jos și cu bicicleta în Franța

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 29.12.2021 - 17:53
Producătorii de automobile, obligați să promoveze mersul pe jos și cu bicicleta în Franța. / Foto: motorward.com

De anul viitor, Franța impune ca reclamele auto să fie însoţite de mesaje în favoarea mersului pe jos sau pe bicicletă, informează France Presse.

SHARE

De la 1 martie 2022, reclamele pentru maşini vor fi concepute în Franţa pe acelaşi model ca mesajele de tipul ''evitaţi să mâncaţi prea gras, prea sărat, prea dulce'', impuse din 2007 în reclamele pentru produsele alimentare prelucrate şi băuturile îndulcite.

Aşadar, conform unei decizii publicate de Ministerul Tranziţiei Ecologice, producătorii de autoturisme vor trebui să adauge în reclame unul din cele trei mesaje următoare: ''Pentru distanţele scurte, privilegiaţi mersul pe jos sau bicicleta!'', ''Gândiţi-vă să folosiţi maşina în comun!'' sau ''Pentru deplasările cotidiene, folosiţi transportul public!''.

Citește și: Gina Pistol i-a ruinat cariera fotbalistului Mihai Răduț la FCSB. Becali: „Ce caută cu aia?”

Publicitatea pentru vehiculele cele mai poluante, care emit peste 123 de grame de CO2/km, complet interzisă începând din 2028

Ideea privind această măsură a apărut în 2020, ca o alternativă minimală la ceea ce ONG-urile ecologiste cer de mulţi ani, şi anume interzicerea publicităţii pentru toate autoturismele, întrucât acestea reprezintă o parte importantă a emisiilor de CO2 în sectorul transporturilor.

Publicitatea pentru vehiculele cele mai poluante, care emit peste 123 de grame de CO2/km, va fi de altfel complet interzisă începând din 2028, pregătind astfel consumatorii pentru scoaterea din fabricaţie a motoarelor cu combustie internă propusă de Comisia Europeană din 2035, dată de la care vehiculele electrice ar urma să fie singurele autorizate la comercializare pe piaţa autoturismelor noi în UE.

Citește și: FOTO Flavia Apostol, cea mai cunoscută anoxerică din România, în costum de baie de Crăciun

Noua măsură creează o problemă în plus sectorului auto, care trece printr-o perioadă dificilă din cauza pandemiei, crizei de semiconductori şi marşului forţat către tehnologia autoturismului electric ce necesită investiţii substanţiale.

Piața de publicitate, lovită puternic

Pe de altă parte, această regulă publicitară va însemna şi miliarde de euro în minus pentru mass-media, sectorul auto fiind în Franţa al doilea client pentru spaţiile publicitare, după sectorul marii distribuţii.

''Ne vom adapta. Să găsim soluţii pentru mobilitatea cu zero emisii, acesta este sensul istoriei'', remarcă directorul filialei Hyundai în Franţa, Lionel French Keogh. Totuşi, el critică noua măsură, constatând mai ales că ea nu face distincţie între motorizări şi ''stigmatizează automobilul''.

''Ne vom conforma legislaţiei şi vom analiza împreună cu agenţia noastră de publicitate modalităţile de a o aplica de îndată ce intră în vigoare'', a indicat la rândul său grupul Volkswagen, pe locul trei în Franţa la vânzările auto.

La nivelul Uniunii Europene, reclamele auto trebuie încă din 2001 să menţioneze consumul şi emisiile de CO2. Aceste menţiuni, înscrise de obicei cu caractere mărunte, pot fi îmbunătăţite, consideră Comisia Europeană. Astfel, Direcţia generală pentru politici climatice a Comisiei Europene a propus într-un raport din luna mai ca reclamele să afişeze toţi poluanţii atmosferici, precum şi autonomia autoturismelor electrice şi costul utilizării acestora din urmă care să arate că, în pofida preţului de achiziţie mai ridicat, sunt mai rentabile decât cele cu combustie internă. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.