Motorsport – Tour European Rally - Românul care face legea în Europa la două roți motrice

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 31.05.2019 - 09:04

După ce anul trecut Alex Filip a adus, în premieră, trofeul Tour European Rally (TER) la două roți motrice (2WD) în România, pilotul român a început cu dreptul sezonul TER 2019, câștigând Rally Antibes Côte d’Azur la categoria sa.

SHARE

Și este mai hotărât ca niciodată să-și apere titlul. Copilot, din 1999. Pilot participant, din 2003. Vice-campion național, în 2009. Campion național la categoria 2WD, din 2012. Campion european 2WD, la TER 2018...

Pasionat de road-cycling, triatlon, alergare și schi. Alex Filip este un sportiv complet, care, în motorsport, a plecat de jos și, cu muncă, determinare și talent, a ajuns să facă legea la două roți motrice în Europa, în Tour European Rally, competiție care include câteva dintre cele mai prestigioase raliuri de pe bătrânul continent, precum Rallye Antibes Cote d’Azur (Franța), Rallye de Ferrol (Spania), ConXion Omloop van Vlaanderen (Belgia), Transilvania Rally (România) și Rallye International du Valais (Elveția).

La volanul unui Renault Clio R3T, pregătit de echipa italiană Gima Autosport, Alex Filip și copilotul său Bogdan Iancu au început sezonul 2019 cu o victorie la categoria 2WD în Rally Antibes Côte d’Azur (17 – 19 mai), prima etapă din calendarul TER 2019 și etapă în Campionatul Național de Raliuri al Franței.

„Mi-am dorit de foarte multă vreme să particip la o etapă de raliu din Franța. Sunt spectaculoase și extrem de disputate, iar majoritatea partenerilor noștri sunt companii franceze.

Rally Antibes Côte d’Azur este unul dintre cele mai spectaculoase raliuri pe asfalt din Campionatul Franței și știam că va fi o etapă dificilă pentru noi, cu drumuri total atipice față de cele pe care am mai concurat, cu un asfalt diferit, mult mai aderent și consumator de pneuri“, a declarat, pentru Newsweek România, Alex Filip, înaintea startului.

Apoi, cu un timp bun la shakedown, ultimul test oficial înaintea startului în etapă, Alex Filip și Bogdan Iancu au luat startul într-o notă optimistă.

În prima zi a raliului au fost programate șapte probe speciale, cu o lungime de aproximativ 110 kilometri.

„Condițiile meteo de pe munte au făcut și mai provocatoare aventura noastră. La asta s-a adăugat și o problemă tehnică. Cu vreo 4 – 5 kilometri înainte de finalul celei de-a cincea speciale (PS5), am simțit că nu mă mai pot baza pe frâne.

Etrierul dreapta față s-a fisurat și am rămas fără lichid. Nu s-a pus nicio secundă problema să abandonăm, așa că am continuat raliul.

Pe PS6, cu o lungime de 23 de kilometri, am mers doar cu frâna de mână pe o ploaie torențială, iar la final am mai avut încă 50 de kilometri de parcurs pe sectorul de legătură. Chiar dacă am pierdut timp, totul s-a terminat cu bine și echipa tehnică a reușit să rezolve problema în parcul de service“, a explicat Alex Filip.

În cea de-a doua zi a celei de-a 54 ediții a Rally Antibes Côte d’Azur, a plouat torențial pe cele șase probe speciale din program.

După peste 211 kilometri parcurși, Alex Filip și Bogdan Iancu au terminat pe prima poziție în TER 2WD și pe locul trei la categoria R3 - mașini cu motor turbo de 1.600 cmc și mașini cu motor aspirat de 2.000 cmc.

„Anvelopele Michelin P01 mi-au oferit aderența necesară pentru a putea termina acest raliu. A plouat torențial și pe fiecare probă au apărut șuvoaie, pietre căzute de pe versanți sau aduse de apă, aderența și pericolele fiind greu de anticipat.

În plus, pe unele porțiuni am avut ceață, iar vizibilitatea a fost zero în multe locuri. Am ajuns, însă, pe două probe celebre din Raliul Monte Carlo, La Bolene-Col de Turini și Col de L’Able - Col de Braus St. Laurent, probe în care s-au impus de-a lungul timpului piloți precum Sebastien Loeb, Philippe Bugalski, Simon Jean-Jospeh sau Bryan Bouffier.

Mă bucur că am reușit să termin pe prima treaptă a podiumului la volanul Renault-ului Clio R3T și că ne întoarcem acasă cu maximum de puncte în lupta pentru un nou titlu în TER 2WD.

Victoria am dedicat-o amintirii soției mele. Ne‑am cunoscut la un raliu, iar în cei peste 14 ani petrecuți împreună m-a susținut necondiționat“, a mai adăugat Alex Filip. În continuare, anul acesta, în TER 2019, echipajul Alex Filip / Bogdan Iancu are programate Transilvania Rally (26-29 septembrie) și Rally du Valais (17-19 octombrie).

Însă Alex Filip a spus că încearcă să găsească resursele necesare pentru a participa și la etapa din Belgia (6-7 septembrie). „Dacă anul acesta voi fi admis, voi fi prezent și la etapa Campionatului Național de Super Rally de la București (25-26 octombrie)“, a conchis pilotul.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.